چرا فروشِ میوه و تره بار در ایران کیلویی شد؟

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، خبرنگاران : 56 سال پیش در چنین روز هایی فروش میوه و تره بار در ایران کیلویی شد. شنبه 12 دی ماه 1343، روزنامه کیهان اطلاع داد که شهرداری تصمیم گرفته فروشندگان میوه و تره بار را موظف به فروش کیلویی اجناس خود کند. تا پیش از آن میوه و تره بار در ایران به صورت دانه ای به فروش می رسید.

چرا فروشِ میوه و تره بار در ایران کیلویی شد؟

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از انتخاب ،56 سال پیش در چنین روز هایی فروش میوه و تره بار در ایران کیلویی شد. شنبه 12 دی ماه 1343، روزنامه کیهان اطلاع داد که شهرداری تصمیم گرفته فروشندگان میوه و تره بار را موظف به فروش کیلویی اجناس خود کند. تا پیش از آن میوه و تره بار در ایران به صورت دانه ای به فروش می رسید. متن خبر کیهان به این توضیح بود:

شهرداری تهران تصمیم گرفته برای این که ریزی و درشتی انواع میوه بهانه ای برای گران فروشی قرار نگیرد فروشندگان را موظف کند: پرتقال، خیار، بادمجان، کدو و سایر میوه و تره بار را کیلویی بفروشند.

این تصمیم برای اطلاع از نظر مردم مدتی به صورت آزمایشی به موقع اجرا گذاشته خواهد شد تا اگر نتایج خوبی از آن گرفته شد به صورت یک شیوه دائمی درآید.

در حال حاضر اختلاف اندازه میوه و تره بار مشکل بزرگی در کار نرخ گذاری از طرف شهرداری ایجاد نموده و بهانه ای به دست فروشندگان داده تا گران فروشی نمایند در حالی که باکیلویی شدن فروش شهرداری بر اساس کیفیت اجناس درجه بندی و نرخ گذاری خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "چرا فروشِ میوه و تره بار در ایران کیلویی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فروشِ میوه و تره بار در ایران کیلویی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید