واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیر جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت 50 درصدی واریانت چشمه شیرین خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این راستا ارتباطی نقاط پرحادثه و پیچ های خطرناک جاده ایلام - بدره - دره شهر حذف خواهند شد.

واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیر جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ممتاز آنلاین از ایلام ،عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید از پروژه واریانت چشمه شیرین گفت: محور ایلام- دره شهر- پل دختر یکی از محورهای مهم استان به جهت ارتباط ایلام با استان های لرستان و خوزستان محسوب می شود.

وی در مورد شرایط اجرایی این پروژه راهسازی گفت: این واریانت به صورت چهار بانده(بزرگراه) به طول هفت کیلومتر در حال اجرا است که تا کنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت 40 درصدی پروژه چهار خطه ورودی شهر دره شهر خبر داد و گفت: این پروژه به طول 12 کیلومتر و احداث 14 دستگاه پل در این راستا با قراردادی افزون بر 600 میلیارد ریال در حال اجرا است.

بهادری علت کند بودن فرایند اجرای این پروژه را وجود معارضان از جمله خطوط انتقال آب ، گاز و برق و ارتباطات و فیبرنوری مطرح نمود و یادآور شد: با پیگیری های متعدد این موانع نیز در حال رفع شدن هستند و فرایند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت.

وی به احداث واریانت وحدت آباد شهر دره شهر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به طول یک و نیم کیلومتر جهت حذف پیچ های خطرناک و پر حادثه با قرارداد 60 میلیارد ریال در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: این طرح نیز معارضان محلی دارد که با رفع آن عملیات اجرایی تسریع خواهد شد.

بهادری از مراحل پایانی طرح راهسازی سیروان - بدره (قاضی خان- بدره) خاطرنشان کرد: طول جاده قاضی خان - بدره 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.

وی افزود: این پروژه به دلیل پستی و بلندی های شدید و همچنین وجود رودخانه ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه ترین پروژه های راهسازی استان محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: بهره برداری از این پروژه بزرگ می تواند علاوه بر خارج شدن سیروان از بن بست و اتصال آن به بدره، راستا شهرستان های چرداول و سیروان به بدره، دره شهر و آبدانان را نیز بیش از 80 کیلومتر کاهش دهد.

بهادری در مورد آخرین شرایط احداث این محور گفت: طول کل محور 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده و حجم عملیات راه سازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به شرایط کوهستانی و رودخانه بزرگی که در راستا واقع شده است بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول 200 متر حفاری و تکمیل شد،

وی تاکید کرد: پل بزرگ جابر در این راستا با هشت دهنه 20 متری به پایان رسیده ، حدود 20 پل دیگر در راستا احداث و تا 2 ماه آینده عملیات آسفالت و ایمن سازی راستا به پایان خواهد رسید و تردد در این محور برقرار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیر جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیر جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید