نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون امور مالی استانداری خراسان جنوبی گفت: بخش هایی که در نقشه راه گیاهان دارویی دیده شده باید برای سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط تکلیف گردد تا بتوانیم به عملکرد و اجرای مطلوب برسیم.

نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد

مشیرالحق عابدی، معاون امور مالی استانداری خراسان جنوبی، یکشنبه شب 6 بهمن، در جلسه آنالیز نقشه گیاهان دارویی استان، اظهار کرد: باتوجه به 18 سال خشکسالی در حوزه کشاورزی از نرم خود پایین نیامدیم چراکه روش های نوین آبیاری را اجرا نموده ایم.

وی با اشاره به تدوین این نقشه راه، ادامه داد: باید ببینیم آیا محصول فراوریی ما کفاف فرآوری خواهد داشت که باید در این راستا کوشش کنیم.

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، معاون امور مالی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: گفتمان سازی چالشی بین دانشگاهیان و مدیران دستگاه های اجرایی می تواند در زمینه اجرایی شدن این نقشه راه معین کننده باشد.

عابدی با تاکید بر فرآوری گیاهان دارویی، گفت: در همایش عناب که توسط جهاددانشگاهی در امسال برگزار گردید متوجه شدیم که می توان از عناب محصولاتی مانند شکلات عناب فراوری کرد که باید این فرایند ادامه یابد.

وی ادامه داد: نقشه راه گیاهان دارویی در استان باید قابلیت اجرایی داشته و چشم انداز آن براساس موازین علمی ترسیم گردد.

سعید احمدی زاده، رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای این نقشه راه، حدود 15 میلیارد تومان پروژه در حوزه گیاهان دارویی تعریف شد که به تهران ارسال شد.

وی با اشاره به تعریف 20 میلیارد تومان پروژه تحقیقاتی، اضافه کرد: در این نقشه می خواهیم ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم تا به سطح مطلوب برسیم.

رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر اعتبارات تحقق پیدا کند، گیاهان دارویی استان در سطح بین المللی معرفی خواهد شد و فروش افزایش خواهد یافت.

در این جلسه نقشه گیاهان دارویی استان با حضور مدیران و کارشناسان امر آنالیز شد تا راهکارهای اجرایی معین گردد. مقرر شد در جلسات بعدی به آنالیز بخش های دیگر این نقشه راه با حضور دستگاه های مرتبط پرداخته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید