توجه فروشی و دنیای مجازی! ، سی وچهارمین شماره نشریه دانش بنیان منتشر شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سی وچهارمین شماره نشریه دانش بنیان منتشر شد.

توجه فروشی و دنیای مجازی! ، سی وچهارمین شماره نشریه دانش بنیان منتشر شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سی و چهارمین دانش بنیان به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در 164 صفحه منتشر شده است.

راه، عوض شده است، دنیا راستا تازه ای را می پیماید و نوآوری، سکه رایج این روز ها شده است. اما نوآوری، قوت یافته و منوط به خلاقیتی است که نیروی انسانی جوان، به آن نیرو می بخشد. تازه ترین شماره ماهنامه دانش بنیان، به همین موضوع توجهی ویژه داشته است و با نگاه به نقش نیروی انسانی جوان و خلاق در تحول اقتصاد و مطالب متنوعی از کسب وکار های دانش بنیان و استارتاپ ها در اختیار مخاطبان قرارگرفت.

نوید دوران تازه

پرویز کرمی سردبیر ماهنامه دانش بنیان در مطلع سخن و سرمقاله این شماره، از روز های تازه سخن گفته است. کرمی که معتقد است دوران تازه و گذار از محدودیت ها رنگ واقعیت یافته، در بخشی از این یادداشت نوشته است: عصبانیت امپریالیسم هم از همین است که می بیند علیرغم تمام مضیقه ها، جوانان انقلابی ایران پیش می روند و مرز های دانش را درمی نوردند. حضور نیروی انسانی جوان و باانگیزه و دانا را نباید دست کم گرفت. تجربه نشان داده که هر کجا این نیروی انسانی وارد شده به توفیقات ارزشمندی نیز دست یافته. هم از حیث تکنولوژی و هم از حیث دانش ما به موقعیت های قابل تحسینی دست پیدا نموده ایم.

یک فناوری بومی برای حل یک معضل

ماهنامه دانش بنیان در این شماره نیز همچون گذشته، به سراغ فعالان دانش بنیان رفته است و به معرفی توانمندی و دستاوردهایشان می پردازد.

زباله های بیمارستانی، معظلات زیست محیطی است که به راحتی نمی توان از آن رها شد. حال فعالان جوان یک شرکت دانش بنیان، برای برطرف این مشکل با استفاده از پیشرفته ترین و جدید ترین روش تخصصی در دنیا، بی خطرسازی زباله های بیمارستانی را در کشور نهادینه می نماید. ماهنامه دانش بنیان در شماره 34 با فعالان فناور این شرکت دانش بنیان به تبادل نظر نشسته است.

خشکسالی، کشاورزی و فناوری

سال هاست ایران به عنوان کشوری که در معرض آسیب های خشکسالی دنیای واقع شده است، شناخته می گردد. آسیب پذیری خاک و احتیاج مبرم کشور به کشاورزی، از ضرورت هایی است که لازمه ورود فناوری های نو به عرصه کشاورزی را دوچندان می نماید. ملیکا حسینی در گزارشی با عنوان زندگی در کمربند خشک زمین نگاهی داشته است به این معضل و راه های برون رفت از آن به یاری فناوری و نوآوری.

زندگی سالم تر با یک استارتاپ ایرانی

استارتاپ ها، پای ثابت ماهنامه دانش بنیان هستند. هم بنیان گذاران استارتاپی که قرار است با هدف قرار دادن سبک زندگی جامعه، زیست سالم تری را به ارمغان بیاورد مهمان این شماره دانش بنیان هستند. محمدمهدی قنبری هم بنیانگذار استارتاپ فیت شیپ که همراه با چهار نفر دیگر، پلتفرمی برای ارائه سبک زندگی به افراد راه اندازی نموده اند، از تجربه هایشان می گویند.

استارتاپ و روستا

حممد حسنوند، بنیانگذار استارتآپ روستاپلاس دیگر مهمان سی و چهارمین شماره از ماهنامه دانش بنیان است. این فعال استارتاپی در تبادل نظر با ماهنامه دانش بنیان از استارتاپ روستاپلاس، حال و هوای حاکم بر فضای استارتاپ های کشاورزی به ویژه برای کسانی که قصد دارند وارد فضای استارتاپی شوند، نکته های خواندنی مطرح نموده است.

سه راهبرد برای فرصت تصمیم گیری بهتر

اگر تا حال برای تصمیم گیری به مشکل برخوردهاید، این مطلب از ماهنامه دانش بنیان برای شماست. سخنرانی تام گریفیت در تد، به بیان سه استراتژی می پردازد که به شما می گوید برای تصمیم گیری بهتر چگونه منطق کامپیوتر را در مسائل بشری از پیدا کردن خانه تا انتخاب رستوران برای شام بهره ببرید.

سودآوری و فناوری

فناوری بلاکچین که این روز ها درباره اش به وفور می شنویم، موضوعی است که احتیاج به شناخت بیش تری دارد. به همین خاطر، ماهنامه دانش بنیان، در این شماره نیز با مطالب متنوعی به معرفی ابعاد و ویژگی های این فناوری پرداخته است. یکی از حوزه هایی که فناوری بلاکچین و قابلیت هایش، می تواند تحول آفرینی کند، حوزه کشاورزی است، زهرا قنبری در سلسله گزارش هایی، فناوری بلاکچین در حوزه کشاورزی و غذا، تجربه های پیروز در این حوزه و فرصت های کشور ما برای استفاده از این فناوری را آنالیز نموده است.

توجه فروشی و دنیای مجازی

فضای مجازی، دنیایی است که هرکدام از ما حداقل یک بار با آن روبرو شده ایم. یک دهه گذشته حضور رسانه های اجتماعی به حالت انفجار رسیده اند و دیده شدن یا خریدن توجه در این رسانه، به یک دغدغه حیاتی برای بخش قابل توجه بدل شده است

خواندن تجربه های جوزف گوردن بازیگر مطرح و سرشناس هالیوود که توجه زیادی را به وسیله حرفه بازیگری اش به خود جلب نموده است می تواند خواندنی و آموزنده باشد. گوردون، در یک تبادل نظری صادقانه و محبت آمیز، شرح می دهد که چطور الگوی توجه شرکت های بزرگ فناوری بر خلق کردن ما تاثیر می گذارد.

فناوری و مهارت ها

یک نویسنده و کارآفرین می گوید ما هرچه بیشتر به فناوری اعتماد کنیم تا بتوانیم کارآمدتر شویم، مهارت های کمتری برای مقابله با غیرمنتظره های دنیای واقعی داریم. او شرح می دهد که چرا ما برای حل مسائل موجود در تجارت، دولت و زندگی در یک عصر غیرقابل پیش بینی به مهارت های انسانی بیشتر و فناوری کمتری احتیاج داریم. متن کامل سخنرانی مارگارت هافرنن را می توانید در این شماره از ماهنامه دانش بنیان بخوانید.

ماهنامه دانش بنیان در تازه ترین شماره خود به سراغ زوجی جوان رفته و از آن ها درباره شرکت دانش بنیان و شتابدهنده ای که اداره می نمایند، پرسیده است. سینا عادلی کودهی مدیرعامل شرکت بهار وصف گستران نمای نوین است؛ شرکتی که هم عنوان خلاق و هم دانش بنیان را بر پیشانی دارد. از طرفی همسر او، منصوره واحدزاده، که در این شرکت مسئولیت بازاریابی را بر عهده دارد، همزمان شتابدهنده ای به نام سی سوتک را مدیریت می نماید که حوزه فعالیتش گردشگری است و قرار است تیم آی تی بهار وصف گستران نمای نوین، ساماندهی بخش آی تی استارت آپ های این شتابدهنده را بر عهده بگیرد.

در این شماره از ماهنامه دانش بنیان نیز مطالب متنوعی در حوزه های مختلف پیش روی شما است. گزارش هایی با موضوع بازار بزرگ فرهنگسازی، فناوری های پیشرفته آینده، ذخیره داده های دیجیتالی در دی ان ای، شگفتی های ژنتیک، مبارزه با حمله قلبی خاموش از جمله این خواندنی ها است. همچنین در این شماره، ضمن آشنایی با کتاب های برجسته در حوزه علم و فناوری از تازه ترین اخبار و رویداد های دنیای علم، فناوری و دانش بنیان، مطلع می شوید

مخاطبان می توانند با نرم افزار کدخوان در موبایل های هوشمندشان، فیلم ها، عکس ها، صدا ها و متن های تعبیه شده در صفحات این ماهنامه استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توجه فروشی و دنیای مجازی! ، سی وچهارمین شماره نشریه دانش بنیان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه فروشی و دنیای مجازی! ، سی وچهارمین شماره نشریه دانش بنیان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید