نخست وزیر ژاپن خواستار پایبند ماندن ایران به برجام شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در دیدار با حسن روحانی، از ایران خواست تا به توافق هسته ای متعهد بماند.

نخست وزیر ژاپن خواستار پایبند ماندن ایران به برجام شد

به گزارش به نقل از نیو یورک تایمز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، طی دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، از تهران خواست به تعهدات توافق شده در توافق هسته ای سال 2015 پایبند بماند.

آبه گفت: ژاپن حاضر است برای ثبات در خاورمیانه، اقداماتی را انجام دهد.

آبه در دیدار با روحانی گفت: ژاپن تمایل دارد تمام تلاش های خود را برای کاهش تنش و همچنین تثبیت اوضاع در خاورمیانه انجام دهد. توافق هسته ای ایران نقش سازنده ای در صلح و ثبات منطقه بازی می کند.

گفتنی است، ایران و دیگر قدرت های جهانی پس از مصاحبه های فشرده، در سال 2015 برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به امضا رساندند. براساس این توافق، تهران در عوض کاهش فعالیت های هسته ای خود، از برخی تحریم های ناعادلانه غرب و شورای امنیت، مصون می ماند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از به قدرت رسیدن، از این توافق خارج شده و بدعهدی واشنگتن در توافق های بین المللی را ثابت کرد.

رئیس جمهور ایران برای نخستین بار طی 19 سال گذشته، به ژاپن سفر کرده است. وی قرار است در این دیدار، درباره مسائل منطقه ای و افزایش همکاری ها با مقامات ژاپنی رایزنی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخست وزیر ژاپن خواستار پایبند ماندن ایران به برجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن خواستار پایبند ماندن ایران به برجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید