خبرنگاران همکاری چند شریک صنعتی برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تهران- خبرنگاران- دو میلیون دلار حمایت اقتصادی برای توسعه نانوواکسن ضدکرونا در اختیار دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا قرار گرفته است و چند شرکت تجاری آماده همکاری با این دانشگاه برای انجام تست های بالینی هستند.

خبرنگاران همکاری چند شریک صنعتی برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا

به تازگی، دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا، یاری اقتصادی 2 میلیون دلاری از کیم رینولدز، فرماندار این ایالت، به وسیله قانون (حفاظت از بیمار) CARES برای یاری به دانشگاه در زمینه مطالعه نانو واکسن دریافت نموده است.

دانشگاه ایالتی آیووا بیان کرد که این نانوواکسن متفاوت از واکسن های رایج است زیرا در آن احتیاجی به سوزن (آمپول) نیست و فقط به یک دوز از واکسن احتیاج است. همچنین برای نگهداری واکسن احتیاجی به سردخانه نیست.

قرار است این نانوواکسن به کسانی که ممکن است دچار محدودیت هایی در استفاده از بعضی از واکسن های فعلی هستند، یاری کند.

طبق اظهارات مقامات ایالت آیووا، واکسن های نانو حاوی پروتئین های ویروسی بوده و این پروتئین ها درون نانوذرات بارگزاری شده اند. در نتیجه، این نانوذرات حاوی پروتئین در برابر ویروس مقاومت ایجاد می نمایند. این نانوذرات حدود 300 میلیاردم متر عرض دارند و از پلیمرهای قابل تجزیه ساخته می شوند. این نانوذرات در اسپری بینی گنجانده شده و به وسیله استنشاق مصرف می شوند. استعمال استنشاقی این نانوواکسن باعث می گردد سیستم ایمنی بدن به ویروس حمله کند.

مایکل وانموئلر، دانشیار موسسه نانوواکسن و استاد دانشگاه ایالتی آیووا، راهنمایی این تحقیق در زمینه نانوواکسن را بر عهده خواهد داشت. شرکائی از صنعت نیز در این پروژه مشارکت دارند که از جمله می توان به شرکت های Skroot Laboratory Inc.، Zeteo Biomedical و موسسه تحقیقات سوث وست اشاره نمود.

براساس گزارش ستاد نانو، محققان این پروژه می گویند: راهبرد ما به فراوری و آزمایش پیش بالینی یک نانوواکسن جدید ضدویروس SARS-CoV-2 منجر خواهد شدکه بر نقایص موجود غلبه نموده و در نهایت، این واکسن برای آزمایش های بالینی با همکاری چندین شریک آماده خواهد شد. این کار توانایی برطرف احتیاج فوری بهداشت عمومی و آغاز سریع اقتصاد آیووا را دارد.

اولین واکسن کووید - 19 ساخت شرکت آمریکایی فایزر که ادعا می گردد می تواند بیش از 90 درصد افراد را از ابتلا به ویروس مصون کند هفته گذشته رونمایی شد.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون تک خبر دادند که واکسن این دو شرکت روی 43 هزار و 500 نفر در 6 کشور آزمایش شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران همکاری چند شریک صنعتی برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری چند شریک صنعتی برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید