خبرنگاران مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، کرج - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد که طبق یک تفاهم نامه ، مددجویان کمیته امداد در این استان با مشارکت کارشناسان میراث فرهنگی ، آموزش صنایع دستی را فرا می گیرند.

خبرنگاران مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند

فریدون محمدی روز دوشنبه به خبرنگار وبلاگ ممتاز آنلاین گفت : تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز برای توانمند سازی مددجویان منعقد شده و کوشش ها براین است تا این افراد بتوانند به عنوان بخشی از جامعه توانگر و مولد در استان به خوبی نقش آفرینی نمایند.

وی ادامه داد: توسعه ، ترویج و آموزش صنایع دستی برای یاری به ایجاد اشتغال پایدار ، تربیت نیروی انسانی ماهر ، راه اندازی ، تکمیل و تجهیز مراکز فراوریی و آموزشی صنایع دستی ، امکان سنجی و تعامل برای راه اندازی مراکز کارگاهی و آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد ، برگزاری نمایشگاه ، همایش و سیمنارهای تخصصی علمی از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : مقرر شد تا طرفین در زمینه های مختلف از قبیل صدور مجوزها ، ارایه کارت مهارت و گواهی فنی، تربیت مربیان صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ، معرفی افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات، پرداخت تسهیلات به کارگاه های صنایع دستی فعال در شهر و روستا و اختصاص کارگاهی برای آموزش رشته های صنایع دستی نیز همکاری لازم داشته باشند.

محمدی بیان داشت: آموزش رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی به اقشار مختلف جامعه ضمن ایجاد اشتغال و توسعه مالی، زمینه ساز رشد و شکوفایی همه جانبه اجتماعی خواهد شد.

اکنون بیش از 350 رشته رایج صنایع دشتی در کشور وجود دارد که حدود 72 رشته آنها با مشارکت بیش از سه هزار هنرمند در البرز فعال است.

کمیته امام خمینی البرز حدود 35 هزار مددجو تحت پوشش دارد؛اکنون تعدادی از زنان سرپرست خانوار و مددجویان البرز در زمینه فراوری صنایع دستی فعالیت می نمایند که مکان های فروش این محصولات در مناطقی از استان راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید