خبرنگاران طرح های گردشگری آذربایجان شرقی قابل تبدیل به طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال است

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تبریز- خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، طرح های گردشگری استان را دارای قابلیت تبدیل به طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال دانست.

خبرنگاران طرح های گردشگری آذربایجان شرقی قابل تبدیل به طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال است

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای توسعه همکاری های مشترک ملاقات و گفت و گو کرد.

احمد حمزه زاده در این ملاقات با تاکید بر ظرفیت های غنی استان در حوزه گردشگری و لزوم بهره مندی از حوزه فن اوری و دیجیتال در توسعه این صنعت پویا، ادامه داد: با توجه به لزوم ارتقا سطح کیفی ظرفیت های گردشگری استان با استفاده از روش های نوین و کارآمد، هدف گزاری اصلی اداره کل در سال 99، بر انجام فرآیندهای دیجیتالی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی متمرکز شده است، بطوریکه در نتیجه کوشش های این مجموعه در این حوزه، در دوره بحرانی کنونی ناشی از شیوع کووید-19 که منجر به ایجاد وقفه در فعالیت های عملی گردشگری شده، آذربایجان شرقی اقدام به معرفی گسترده ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی خود بواسطه گردشگری مجازی و شبکه های اجتماعی در گستره ملی و بین المللی نموده است.

او در ادامه گفت: به دنبال غنای ظرفیت های حوزه گردشگری استان و کارآمدی آن ها در توسعه اقتصاد منطقه، با گسترش و بهره مندی از حوزه دیجیتال و فن آوری اطلاعات می توان پروژه های مربوط به این حوزه ر به پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال نیز تبدیل کرد.

حمزه زاده با تاکید به لزوم گسترش همکاری های ادارات کل میراث فرهنگی و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای پیشبرد اهداف گردشگری دیجیتال، گفت: در کوششیم تا با توسعه همکاری و ایجاد کمیته کاری مشترک با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گام هایی موثر در توسعه گردشگری استان با بهره مندی از دانش روز جهان، برداریم.

لزوم استاندارسازی تعاریف حوزه گردشگری با مفاهیم دیجیتال و فن آوری اطلاعات

محمد فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از اهداف و اقدامات موثر اداره کل میراث فرهنگی در توسعه گردشگری دیجیتال، گفت: پیشگام بودن این اداره کل در توسعه گردشگری از طریق روش های نوین امری قابل تحسین است که خبر از مدیریت علمی و تخصصی این مجموعه دارد، اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز در راستای حمایت از ظرفیت های گردشگری و فعالان این حوزه آمادگی کامل دارد.

فرزاد در ادامه به اقدامات پیشنهادی اداره کل فن آوری اطلاعات استان در حوزه توسعه گردشگری دیجیتال استان اشاره نمود و گفت: این اداره کل، آمادگی کامل برای حمایت از مجموعه ها و فعالان شاخص حوزه گردشگردی استان دارد و در این راستا می تواند دوره های مجازی آموزشی فن آوری و اقتصاد دیجیتالی را برای فعالان این حوزه با همکاری میراث فرهنگی استان برگزار کند.

او در ادامه بر لزوم استاندارسازی تعاریف حوزه گردشگری با مفاهیم دیجیتال و فن آوری اطلاعات تاکید نمود و گفت: برای توسعه و نیل به اهداف گردشگری دیجیتال یکی از مهم ترین اقدامات استاندارسازی تعاریف حوزه گردشگری با مفاهیم دیجیتال و فن آوری اطلاعات است که قطعا با شروع همکاری های مشترک بین این اداره کل، محقق خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه به راهنمایی اهداف استارت آپ های فعال در زمینه گردشگری اشاره نمود و گفت: این اداره کل در راستای بهره وری و توسعه فعالیت استارت آپ های استان در حوزه گردشگری، اقدامات ویژه ای نظیر تعریف، راهنمایی و حمایت براساس اهداف فن آوری و دیجیتال، انجام خواهد داد.

فرزاد در انتها تاکید نمود: شروع همکاری ادارات کل میراث فرهنگی و فن آوری اطلاعات استان امری ارزشمند و موثر بوده و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان این قابلیت را دارند تا با بهره از بستر ict ، تبریز را به عنوان شهر خلاق در حوزه گردشگری مطرح کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح های گردشگری آذربایجان شرقی قابل تبدیل به طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح های گردشگری آذربایجان شرقی قابل تبدیل به طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید