بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آنکارا

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر توسعه ترکیه و مقامات محلی، رهبران و نمایندگان احزاب و سفرا، وابستگان نظامی و محلی، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.

بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آنکارا

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین،مراسم باشگوه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر توسعه ترکیه ومقامات محلی، رهبران و کنندگان احزاب ، سفرا،وابستگان نظامی و نظامیان محلی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار گشت.

محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این آیین جشن، با اشاره به سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران در استانه چهل سالگی به بلوغ و پختگی لازم رسیده و با اقتدار به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: ما در کنندگی و دفاتر و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تلاش داشته و داریم که در جهت توسعه روابط دو کشور و بر اساس نقشه راه ترسیم شده در سیاست خارجی دو کشور، بر مبنای تفاهم و توافق دو جانبه گام برداریم.

سفیرکشورمان در آنکارا ادامه داد: در تلاش هستیم که روابط دو کشور دوست ایران و ترکیه را بیش از پیش تعمیق بخشیده و در راستای دوستی دو ملت و دو کشور اقدامات هماهنگ داشته باشیم .

طاهریان با اشاره به وقوع کودتای نافرجام در ترکیه گفت: خرسندیم که این اقدام با تدبیر دولت و همراهی ملت ترکیه مدیریت شد و مردم این کشور از حق تعیین سرنوشت، دموکراسی و از رای خود به خوبی دفاع کرد.

سفیر کشورمان از حضور لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه، مقامات محلی، سفرای کشورهای خارجی، وابستگان نظامی، کنندگان و رهبران احزاب و کنندگان صنایع و شرکت های بزرگ ترک در این مراسم قدردانی کرد.

لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه در این مراسم، روابط بین ایران و ترکیه را محبت آمیز و دیرینه برشمرد و گفت: مذاکرات و روابط محبت آمیز دو کشور فراتر از روابط عمومی و سنتی بین کشورهاست.

وی افزود: ترکیه پنجره ایران به سوی غرب و ایران پنجره ترکیه به سوی شرق محسوب می شود و به همین علت دو کشور منافع مشترک در آن سوی مرزهای هم دیگر دارند و بر همین اساس همکاری می کنند.

وزیر توسعه ترکیه اعلام کرد: دو کشور مصمم به توسعه روابط خود در زمینه تجارت، گردشگری، حمل و نقل و گمرک هستند و بر این اساس، سران ایران و ترکیه برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو طرف تا سقف 30 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند.

لطفی الوان گفت :دو کشور در اغلب زمینه ها مکمل یکدیگر هستند و باید از ظرفیت های طرف مقابل برای توسعه اقتصادی خود بهره مند شوند.

وی با تاکید بر رفع موانع گمرکی، ترانزیتی و تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه اعلام کرد: ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد چرا که روابط ریشه دار دو طرف باید در همه زمینه ها گسترش یابد.

لطفی الوان خواستار همکاری ایران و ترکیه در زمینه انرژی، سرمایه گذاری و تنوع تجارت شد و افزود: ما تلاش های خود را در این زمینه ها متمرکز کرده ایم.

وزیر توسعه ترکیه ادامه داد: دو کشور ظرفیت های خوبی برای همکاری دارند و برای این امر روابط دو جانبه خوبی شکل گرفته و بارزترین شکل آن هدف گذاری افزایش مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه تا سقف 30 میلیارد دلار توسط روسای جمهوری دو کشور است.

وی افزود: گفتگوها و مذاکرات دو طرف برای دستیابی به این هدف گذاری ها با قوت ادامه دارد و ما بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها اعتقاد کامل داریم.

در این علاوه بر حضور سفیران و دیپلمات های خارجی جمعی از رهبران احزاب از جمله اتحاد بزرگ، حزب سعادت، حزب دموکراتیک چپ، حزب مام میهن، معاون حزب جمهوری خواه خلق و کنندگان احزاب عدالت و توسعه و دموکراتیک خلق ها حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید