برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب نوعی احترام به مردم است

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین ، به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حمیدرضا سید ناصری، مدیر موسسه نشر و تحقیقات ذکر درباره برگزاری طرح های فصلی از جمله پاییزه کتاب، اعلام کرد: به عنوان یک ناشر این طرح را مثبت ارزیابی می کنم. اما بهتر است بودجه ای که برای هر کتابفروشی در نظر گرفته می گردد افزایش پیدا کند، چون ما و بسیاری از ناشران و کتابفروشان در سایت خود و فضای مجازی در این زمینه اطلاع رسانی می کنیم و مردم به ویژه خانواده ها ترغیب می شوند تا خرید نمایند.

برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب نوعی احترام به مردم است

وی در ادامه اضافه نمود: در شرایط کنونی و با وجود بیماری کووید 19 و حضور بچه ها در خانه، فروش اینترتی و غیرحضوری افزایش یافته است. در زمان برگزاری طرح تابستانه کتاب، مردم بیشتر به صورت غیرحضوری خرید می کردند و با اتمام بودجه ای که برای ما درنظر گرفته شد مجبور شدیم سفارش مردم را بدون یارانه و با تخفیف از سوی خودمان تحویل دهیم.

سیدناصری با اشاره به اینکه برگزاری این طرح ها به صورت فصلی بسیار مناسب است، گفت: اگر در این میان، یکی دو طرح دیگر نیز با توجه به مناسبت های مختلف برگزار گردد، تاثیر بیشتری در جذب مخاطب خواهد داشت.

مدیر موسسه نشر و تحقیقات ذکر با بیان این که چون برای هر نفر اعتباری معین شده و افراد خانواده هرکدام می توانند از این طرح بهره ببرند عموما سقف اعتباری که در نظر گرفته می گردد کفاف خانواده ها را می دهد، اظهار کرد: وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین امکاناتی را فراهم و طرح های تخفیفی را برای مخاطب برگزار می نمایند درواقع نوعی احترام به مردم است؛ در این میان مخاطبان نیز تشویق می شوند احتیاجمندی های کتابی خود را بیشتر در این ایام رفع نمایند. در اصل هر مقدار که مسائل مالی وجود داشته باشد همچنان بعضی از مخاطبان به ویژه در مورد فرزندان خود احتیاجهایی در زمینه کتاب دارند و سعی می نمایند با استفاده از این طرح ها احتیاج خود را رفع نمایند.

سیدناصری ضمن اشاره به این که اجرای چنین طرح هایی سبب رونق بازار نشر و فروش می گردد بیان نمود: این امر باعث می گردد ناشران با کتابفروشی های مختلفی ارتباط برقرار نموده و از سهمیه خود بهره ببرند. به نظر بنده در زمان برگزاری این طرح ها قطعا فروش کتاب ناشران به کتابفروشی ها به وسیله توزیع نمایندگان افزایش پیدا می نماید.

وی برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب را در بقا و تاسیس کتابفروشی های محلی موثر دانست و گفت: اکنون که در جامعه بیشتر کتابفروشی ها محصولات خود را در شبکه های اجتماعی به مخاطب عرضه می نمایند، طرح های فصلی سبب ارتباط بیشتر مخاطب و کتابفروشی شده و باعث می گردد مردم به کتابفروشی های محلی اقبال بیشتری نشان دهند و همین امر در بقا و تاسیس کتابفروشی های محلی موثر است.

طرح پاییزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد. بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان ماه 1399 با شعار دانایی؛ مانایی برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب نوعی احترام به مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب نوعی احترام به مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید