آمادگی 40 دانشگاه برای راه اندازی و تقویت مراکز راهنمایی شغلی

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سعی شده مهارت ها و راهنمایی شغلی در دانشگاه ها به صورت تکمیلی با دوره ها و کارگاه های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت گردد.حدود 40 دانشگاه آمادگی راه اندازی و تقویت مراکز راهنمایی شغلی را دارند.

آمادگی 40 دانشگاه برای راه اندازی و تقویت مراکز راهنمایی شغلی

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ممتاز آنلاین درباره ارتباط بین دروس دانشگاهی و بازار کار،گفت: تحصیلات و رشته های دانشگاهی نسبتاً کلی و در جهت آماده سازی و توانمندسازی دانشجویان است. آمادگی جهت قبول یک شغل خاص ، نیازمند مهارت ها و آموزش های تکمیلی خواهد بود؛ لذا نمی توان متناظر با هر شغل یک رشته دانشگاهی داشت.

تقویت و راه اندازی 40 مرکز راهنمایی شغلی در دانشگاه ها

وی افزود: طی سال های اخیر سعی شده مهارت ها و راهنمایی شغلی در دانشگاه ها به صورت تکمیلی و با یکسری دوره ها و کارگاه های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت گردد و دانشجویان علاوه بر کسب توانایی های پایه با مهارت ها و توانمندی های شغلی نیز بهتر آشنا شوند. خوشبختانه در بیشتر دانشگاه ها این حرکت در حال اجرا است و هم اکنون حدود 40 دانشگاه آمادگی لازم برای راه اندازی مراکز راهنمایی شغلی را دارند.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مساله دیگر علم این است که مراکز و دستگاه های اجرایی نیز باید برای آشنایی بیشتر دانشجویان فرصت های مناسبی برای کارآموزی و کارورزی فراهم نمایند تا دانشجویان در حین تحصیل درک بهتری از مشاغل و مهارت های مربوطه پیدا نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمادگی 40 دانشگاه برای راه اندازی و تقویت مراکز راهنمایی شغلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 40 دانشگاه برای راه اندازی و تقویت مراکز راهنمایی شغلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید