فارس من، پیگیری فارس از چگونگی کاهش دانشگاه های کشور

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کاهش دانشگاه ها امری شدنی است و باید با سیاست تمرکززدایی انجام شود و هر شهری متناسب با شرایط جغرافیایی که دارد رشته های تحصیلی برای دانشجویان در نظر بگیرد.

فارس من، پیگیری فارس از چگونگی کاهش دانشگاه های کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ممتاز آنلاین، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان وبلاگ ممتاز آنلاین می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا وبلاگ ممتاز آنلاین این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان وبلاگ ممتاز آنلاین موضوع تعداد دانشگاه های کشور را کاهش دهید را مطرح کرده و از وبلاگ ممتاز آنلاین خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که وبلاگ ممتاز آنلاین نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این کاربران اعلام کردند که با توجه به کاهش تعداد دانشجویان کشور، کاهش بار مالی صندلی های خالی دانشگاه ها، افزایش کیفیت آموزش، کاهش تعداد فارغ التحصیلان بیکار و... خواهشمندیم تعداد دانشگاه های کشور را کاهش دهید!

در پیگیری ها میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار، گفت: کاهش دانشگاه ها امری شدنی است اما نیاز به تبصره دارد و این کاهش باید به نفع مناطق محروم باشد نه به نفع تهران و خالی کردن مناطق محروم و مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ.

وی افزود: بعد از انقلاب در استان ها و شهرستان های مختلف دانشگاه هایی ایجاد شدند که باعث اشتغال زایی و از بین رفتن مهاجرت دانشجویان به شهرهای بزرگی مانند تهران شدند. در حالی که در این موقعیت مدرک گرایی، مقداری به توسعه مناطق محروم کمک شده و کاهش هزینه خانواده ها در آموزش دانشجویان را در پی داشته است.

میرزاده افزود: باید با سیاست تمرکززدایی تعداد دانشگاه ها کم شوند. باید هر شهری متناسب با شرایط جغرافیایی که دارد رشته های تحصیلی برای دانشجویان در نظر بگیرد به عنوان مثال رشته هایی که مربوط به جنگلداری است باید در استان های جنگلی، رشته های معدنی در دشت های کویری و معادن، رشته های مربوط به دریانوردی و دریایی در استان های جنوبی مانند بندرعباس در نظر گرفته شوند که چنین امری باعث صرفه جویی در هزینه دانشگاه ها و دانشجویان می شود.

وی افزود: دانشجو نباید بعد از دریافت لیسانس در وزارتخانه های تهران به دنبال استخدام شدن باشد بلکه باید بعد از فارغ التحصیلی در رشته مربوطه در شهر یا استانی که نیاز به این مهارت دارد، مشغول به کار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه چندین سال است که دانشجویان را در رشته هایی که برایشان در تهران اشتغالزایی نداریم جذب کرده ایم و شرایط طوری شده که استاد، دانشجو و رئیس دانشگاه به مناطق مرزی و شهرستان های دور نمی فرایند. بنابراین اگر تمرکززدایی صورت گیرد روال کار قطعا بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، پیگیری فارس از چگونگی کاهش دانشگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری فارس از چگونگی کاهش دانشگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید