چرا بهتر است امور اقتصادی شرکت ها برون سپاری گردد؟

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، شما بعد از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان گروه اقتصادی کده به این نتیجه می رسید که چگونه برون سپاری مناسب را انجام دهید و چه چهارچوب هایی رعایت گردد تا بهترین عملکرد را داشته باشید. برون سپاری امور اقتصادی و حسابداری فقط مربوط به شرکت های عظیم نیست، بلکه مزایا و سودآوری این موضوع برای مشاغل و شرکت های تازه تاسیس و کوچک بیشتر نمایان می گردد. شرکت های کوچک و نوپا مانند شرکت های عظیمتر ترجیح می دهند برخی عملکردهای داخلی را به افراد خارج از شرکت بسپارند و برون سپاری نمایند که این کار مزایای بسیاری دارد از جمله کاهش هزینه ها و سپردن امور اقتصادی به کسانی که در قوانین اقتصادی و اقتصادیاتی متخصص هستند و به مقررات و دانش جدید اشراف دارند.

چرا بهتر است امور اقتصادی شرکت ها برون سپاری گردد؟

کارفرمایان و مدیران کسب و کارها با برون سپاری امور مالی خود به گروه مالی کده می توانند با کاهش هزینه های ثابت، سودآوری خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند. کارآفرینان پیروز و آگاه معتقدند که اموری که در حوزه وظایف اصلی مجموعه نیست را برون سپاری کنند تا مثل فعالیت های روزانه و تناوبی که از امور اصلی شرکت نمی باشد اجتناب کنند و سازمان را دچار هزینه و وقت و انرژی زیادی نکنند.

مشاوره مالی و مالیاتی

financial and tax advisory services

مرحله اول در مشاوره امور مالی و مالیاتی، آگاه شدن از شرایط مالی شما است. اگر از شرایط مالی خود آگاه نیستید، قادر به برنامه ریزی هم نمی باشید. ما به شما یاری می کنیم از شرایط فعلی خود آگاه شوید و با ترفندها و تجارب متخصصان مالی کده به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

خلاصه سرفصل های مشاوره در گروه مالی کده به توضیح زیر است:

  • مشاوره مالی و مشاوره مالیاتی
  • مشاوره مالی مهندسی نرم افزار از مرحله شناخت تا فراوری و بهره برداری
  • مشاوره مالی و مالیاتی بابت طراحی سیستم های مالی
  • مشاوره مالی در زمینه امور کار و تامین اجتماعی
  • مشاوره بابت قوانین تجارت
  • مشاوره مهندسی نرم افزار از گام شناخت تا فراوری واجرا و بهره برداری

اظهارنامه، گزارشات فصلی و ماهانه

ارسال خلاصه لیست حقوق کارکنان و پرداخت مالیات تکلیفی:

Send summary of employee payroll and tax payments

مودیان بعد از محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل خود تا یک ماه وقت دارند لیست محاسبات حقوق و دستمزد و مالیات حقوق را برای اداره مالیاتی ارسال کنند (ماده 86 قانون مالیات های مستقیم). برای مثال لیست مالیات حقوق فروردین ماه باید تا 30ام اردیبهشت ماه به سامانه مالیات حقوق سازمان امور مالیاتی ارسال شود. نکته این است که در ماه های 31 روزه باید تا خاتمه روز 30ام لیست حقوق را ارسال و مبلغ مالیات را پرداخت نمائید.

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی:

Send Social Security insurance list

یکی از وظایف قانونی حسابداران تهیه و تنظیم و ارسال لیست حقوق به سازمان تامین اجتماعی می باشد. بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی تمامی کارفرماها باید خلاصه لیست حقوق و مزایای پرداختی خود را تا انتهای ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند. دوستان توجه کنند که در ماه های 30 روزه تا آخر روز 30ام و در ماه های 31 روزه تا خاتمه روز 31 ام مهلت دارند لیست خود را ارسال و پرداخت نمائید. نکته مهم این است اگر لیست حقوق و مزایای پرداختی را در زمان مقرر ارسال نشود ناچار می شوید تا لیست را بعد از صرف زمان و هزینه به صورت دستی به شعبه تامین اجتماعی تحویل دهید و پرداخت نمایید.

ارسال صورت معاملات فصلی ماده 169 قانون مالیات های مستقیم:

Sending the form of quarterly transactions under Article 169 of the Law on Direct Taxes

یکی دیگر از وظایف حسابدار ارسال گزارش صورت معاملات فصلی (Seasonal transactions) می باشد. دوستان توجه کنند که حسابدارها این گزارش را با نام های گزارش فصلی یا گزارش ماده 169 یا گزارش مکرر می شناسند که هر سه یکی می باشند.

طبق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم شرکت ها باید اطلاعات معاملات خود را 45 روز بعد از خاتمه هر دوره (فصل) به سامانه سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.اطلاعات مورد احتیاج این گزارش به توضیح زیر می باشد:

  • تنظیم گزارشات خرید
  • تنظیم گزارشات فروش
  • تنظیم گزارشات پرداخت قراردادها
  • تنظیم گزارشات دریافت قراردادها
  • تنظیم گزارشات امتناع
  • تنظیم گزارشات عرضه به مصرف کننده نهایی
  • تنظیم گزارشات واردات
  • تنظیم گزارشات صادرات
  • تنظیم گزارشات حق العمل کاری و مدیریت پیمان
  • تنظیم گزارشات اجاره
  • تنظیم گزارشات پیش فروش

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده:

Send value added statement

تهیه و تنظیم ارزش افزوده نیز از وظایف قانونی حسابدارهاست و پس از خاتمه هر فصل تا 15 روز فرصت دارید که کلیه معاملاتی که از آنها مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافت کرده اید و یا اینکه مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت کرده اید را تهیه و تنظیم و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنید. اگر دارای معاملاتی باشید که در آنها مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت یا دریافت کرده اید و اطلاعاتش را به سازمان امور مالیاتی ارسال ننمائید مشمول جریمه می شوید.

ارسال اظهارنامه عملکرد سالانه:

Send annual performance statement

تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیاتی یکی دیگر از وظایف حسابدار می باشد که باید با دقت و در زمان مقرر ارسال شود. اشخاص حقوقی باید اظهارنامه و ترازنامه و حساب های سود و زیان شرکت را حدبیشتر تا 31 تیرماه به اداره امور مالیاتی، ارائه کنند. اگر اظهارنامه مالیاتی در زمان مشخص شده برای سازمان امور مالیاتی ارسال نشود مشمول جرایم سنگین خواهد بود. پس لطفا درصورت عدم تسلط بر این مبحث در دوره هایی که مربوط به تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی است شرکت کرده و حتما در این موضوع دانش کافی را کسب کنید.

تهیه گزارشات مدیریتی

management reports

هدف از تشکیل یک واحد دولتی اعمال حاکمیت و ارائه خدمت به جامعه است که به دنبال منافع عمومی است و هدف از تشکیل یک واحد انتفاعی، فعالیت های مالی و کسب سود است که به دنبال منافع خصوصی است اما کاهش هزینه ها در واحدهای دولتی وافزایش سود در بنگاه های مالی خصوصی نسبت به دوره مالی گذشته همیشه دغدغه راس هرم اداره کنندگان آن واحد است.

شرط لازم و کافی برای اداره یک سازمان، واحد انتفاعی و یا به طور کلی یک بنگاه مالی در راستای اهداف از پیش مشخص شده اخذ تصمیمات صحیح و به موقع می باشد.

  • تصمیم در خصوص فعالیت کلی شرکت
  • تصمیم در خصوص فعالیت یک بخش
  • تصمیم در خصوص یک عضو از مجموعه
  • تصمیم در خصوص خط مشی ها و روش های فعالیت شرکت
  • تصمیم در خصوص حوادث و اتفاقت غیر مترقبه

    و ……..

اما چگونه؟

در راس هرم تصمیم گیری یک واحد مالی بعد از هیات مدیره، مدیریت عامل (کل) و پس از ان مدیران و یا معاونان بخش ها حضور دارند. برای مثال مدیر قراردادها و بازرگانی مدیر فراوری مدیر فنی مدیر دبیرخانه مدیر پژوهش مدیر فروش مدیریت مالی اداری؛ مدیر انفورماتیک و….. وظیفه این مدیران اداره و سازماندهی بخش زیر نظر خود در راستای اهداف از پیش مشخص شده مدیران بالا دستی می باشد.

مدیران بخش ها با ارائه اطلاعات از فعالیت گذشته راه را برای تصمیم گیری درمورد آینده و مشخص خط مشی بخش خود توسط هیات مدیره آسان می سازند. احتمالا برای تمامی ما این موضوع پیش آمده که مدیر بالا دستی حرف ما را نمی فهمد. اما به این موضوع فکر نکرده ایم که اگر قرار باشد مدیر کل تمامی صحبت ها و گزارشات تخصصی بخش های مختلف یک شرکت را متوجه شود باید دانشی به وسعت یک دریا و عمق یک چاه داشته باشد که شدنی نیست. حال وظیفه ما این است که گزارشاتمان بسیار ساده، قابل فهم برای همگان اما سرشار از تخصص باشد تا به تصمیم گیری هر چه سریع تر و هر چه صحیح تر مدیران یاری کرده باشیم.

گزارش چیست؟

گزارش ها حاوی اطلاعات سازمان یافته درباره اقدامات و رویدادهای اجرا شده در گذشته نزدیک یا دور و یا درحال انجام هستند، که راه را برای اتخاذ تصمیمات صحیح، دقیق و به موقع برای دریافت کننده گزارش هموار می سازند. ساده ترین گزارش ها نوشتاری هستند، هر چند می توانند گفتاری یا به صورت های مختلفی همچون فیلم، عکس، اسلاید، لوح فشرده و … نیز باشند ارائه گزارش به مدیران از وظایف مهم سازمانی هر کارمند ویا یک بخش از سازمان است زیرا مدیران نه تنها از گزارش برای ارزیابی اثرات فعالیت واحد گزارش دهنده بر سازمان بلکه جهت آنالیز طرح های مورد نظر نیز استفاده می کنند.

قدم اول برای ارائه یک گزارش خوب مستلزم این است که بتوانیم عملکرد واحد خود را در قالب کمی و یا کیفی با شاخص های مختلف اندازه گیری نماییم فعالیتی که اندازه گیری و سنجیده نشود را نمی توان مدیریت نمود گزارش فاقد اعداد و ارقام و شاخص ها بیشتر به مانند یک وصیت نامه می ماند تا گزارش، از جداول و نمودارها استفاده کنیم زیرا نمودارها حجم گزارش را کاهش می دهند، از تعاریف کلی بپرهیزیم زیرا مدیران علاقه مندند گزارش زبان باز کرده و با آنها صحبت کند تا اینکه خودشان نتیجه گیری کنند، بی دقتی را کنار بگذاریم زیرا گزارشات ما مبنای تصمیم گیری و راهنمایی است ،همیشه واحد خود را زیر نظر داشته باشیم و گزارشاتمان آماده باشند تا دراداره واحد و مسئولیت های سپرده شده به ما عقب نمانیم و غافلگیر اتفاقات ناخوشایند نشویم.

پس کاربران عزیز مالی کده توجه کنند که در تهیه و تنظیم هر نوع گزارش به ویژه تهیه گزارشات مدیریتی از مرحله تصور و اندیشه، تا تدوین و بیان و انتقال مفاهیم به خواننده باید نهایت دقت و توجه را مبذول داشت.

یکپارچگی مدیریت و فزونی گروه مالی کده

ویژگی و فزونی گروه مالی کده این است که با مدیریت و کنترل همزمان تمام امور شرکت بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان می آورد و این یعنی یکپارچگی مدیریت مالی و اداری شما که در بیشتر شرکت ها رعایت نمی شود. کارشناسان مجموعه مالی کده با فعالیت در تمام حوزه های مالی و مشاوره ای بهترین خروجی و نتیجه مالی و اداری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد که حاوی عناوین زیر می باشد:

  • امور حسابداری
  • امور حسابرسی
  • امور مالیاتی
  • امور بیمه
  • امورحقوقی وثبت شرکت ها
  • خدمات نرم افزاری و SEO و طراحی اتوماسیون های مالی و اداری
  • آموزش

نکته قابل توجه این است که تمام امور مالی اعم از حسابداری، حسابرسی، مالیات، بیمه و… با یکدیگر در ارتباط هستند و هرکدام در خروجی عملکرد مالی شما به صورت متقابل تاثیر می گذارند. اگر در ابتدا به صورت هماهنگ و قانونی و مخصوصا همزمان تمام موارد فوق برنامه ریزی و کنترل شوند و در اختیار مراجع قانونی قرار بگیرند مدیرت می تواند بهترین عملکرد و تصمیم را داشته باشد و از نظر روانی نیز آسوده خاطر می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده سایر مزایای همکاری با مالی کده به توضیح زیر است:

  • افزایش سطح سودآوری
  • دوری از مسائل و مسائل حسابداری
  • مدیریت و تصمیم گیری آگاهانه
  • مدیریت زمان
  • مزایای برون سپاری امور مالی و حسابداری

نیروی کار دائم هزینه های زیادی را به سازمان یا شرکت کوچک تحمیل می نماید مانند حقوق ثابت ، ایاب و ذهاب، عیدی و سنوات، بیمه و سایر مزایای پرسنلی قانونی. ولی با برون سپاری امور مالی همچون حسابداری، رسیدگی به امور مالیاتی و مشاوره ای، مدیریت بودجه و تهیه صورت های مالی، تحریر دفاتر، اظهارنامه عملکرد و صورت معاملات فصلی می توان از بیشتر هزینه های ذکر شده دوری شود.

منبع: تجارت نیوز

به "چرا بهتر است امور اقتصادی شرکت ها برون سپاری گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بهتر است امور اقتصادی شرکت ها برون سپاری گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید