چاپ های جدید شازده کوچولو و سیر در فلسفه در ایران راهی بازار شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری به ترجمه محمد قاضی که از سال 1347 توسط انتشارات امیرکبیر چاپ می گردد سال جاری چاپ شصت و نهم خود را می بیند.

چاپ های جدید شازده کوچولو و سیر در فلسفه در ایران راهی بازار شد

این کتاب نخستین ترجمه محمد قاضی برای رده سنی کودک و نوجوان است که در باور بعضی از کارشناسان بهترین ترجمه هم شناخته می گردد. با این باور، این کتاب در سال 1987 توسط شورای کتاب کودک برگزیده شد تا به فهرست افتخار آی. بی. بی.وای معرفی گردد.

شازده کوچولو اثری خیال انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده ترین شکل تجزیه و تحلیل شده است. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می پردازد.

این اثر از آثار کلاسیک و ماندگار ادبیات بچه ها است که تا به امروز به بیش از 102 زبان ترجمه شده است و از پر فروش ترین آثار دنیاست. سنت اگزوپری این اثر را در سال هایی که دنیا درگیر جنگ دنیای دوم بود، نوشته است.

در چاپ جدید از کاغذ بالک یا سبک بال استفاده شده است. این نوع کاغذها به دلیل وزن سبک و رنگ چوبی که دارند مطالعه و جابجایی کتاب را آسان می نمایند. چاپ شصت ونهم شازده کوچولو در 114 صفحه و قیمت 19 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کتاب سیر فلسفه در ایران هم در قالب چاپ هشتم راهی بازار شده است. این کتاب در اصل محتوای انتها نامه اقبال لاهوری است که برای دریافت درجه دکتری به دانشگاه آلمانی لودویگ ماکسی میلیان ارائه شده است.

اقبال در این رساله کوشیده است به قصد کشف نظام های فلسفی و تسلسل فکری ایران، جریان عمومی فلسفه ایرانی را عرضه نموده و جای جای اندیشه های ایرانی و اسلامی را با اندیشه های هندی، چینی و غربی سنجیده است.

چاپ اول این کتاب در سال 1357 منتشر شده است. حالا بعد از 42 سال چاپ هشتم آن در 244 صفحه و قیمت 37 هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر روانه پیشخوان کتابفروشی ها شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چاپ های جدید شازده کوچولو و سیر در فلسفه در ایران راهی بازار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ های جدید شازده کوچولو و سیر در فلسفه در ایران راهی بازار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید