ساخت دستگاه ارده گیری

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، گروه فراوریی و صنعتی بکردانه فراوری کننده انواع دستگاه ارده گیری در ایران می باشد. بکردانه از برندهای معتبر و خوشنام در این زمینه است که علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه ها با بالاترین کیفیت، خدمات پس از فروش مناسبی به مشتریان خود ارائه می دهد.

ساخت دستگاه ارده گیری

استفاده از ارده بعضی از دانه ها به دلیل فواید بی نظیری که دارد باعث شده که توجه بسیاری افراد به سمت دستگاه های ارده گیر معطوف گردد. ارده گیری را می توان در مقیاس صنعتی و خانگی انجام داد. در گذشته ارده به روش های سنتی به فراوری می رسید که دارای سختی ها و محدودیت های خاص خود بود اما به مرور این محدودیت ها با ساخت دستگاه های ارده گیر کاهش یافته و باعث تسهیل در فرایند ارده گیری شده است.

انواع دستگاه ارده ساز

دستگاه های ارده گیر را بر اساس ظرفیت و بازدهی به دو نوع دستگاه ارده گیری صنعتی و خانگی تقسیم بندی می نمایند. از ارده گیر های رومیزی برای مصارف کم و در منازل، کارگاه ها و عطاری ها استفاده می گردد. این نوع از دستگاه، اندازه ای کوچک دارد و می تواند از جنس تمام استیل یا نیمه استیل ساخته گردد.

از دستگاه های ارده گیر صنعتی در ابعاد بزرگتر و برای میزان فراوری بالا استفاده می گردد. با استفاده از این ابزار آلات می توان حجم زیادی ارده را در زمان کمی فراوری نمود. انواع دستگاه فراوری ارده دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. در این مقاله به مقایسه انواع دستگاه های ارده ساز می پردازیم.

دستگاه ارده ساز صنعتی

از دستگاه ارده ساز صنعتی می توان برای فراوری ارده کنجد و سایر دانه ها نظیر بادام، فندق، پسته و ... استفاده کرد. یک دستگاه ارده گیر صنعتی ایده آل باید دارای مشخصات زیر باشد:

· کیفیت بالای خروجی

· سهولت در استفاده و تنظیم دستگاه

· جنس بدنه از استیل مرغوب

برای ایده آل ترین دستگاه های ارده گیری که به صورت صنعتی وجود دارند، بیشترین میزان بازده، فراوری 30 تا 40 کیلوگرم ارده در ساعت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های ارده ساز با کارشناسان مجرب بکردانه در تماس باشید.

قطعات ارده گیر های صنعتی

قطعات مورد استفاده در ارده گیر های صنعتی شامل موارد زیر می باشند:

تیغه آسیاب یا سنگ: این نوع تیغه ها از جنس استیل می باشند. می توان با تنظیم نمودن فاصله بین این تیغه ها میزان نرمی و زبری ارده را مشخص کرد. این ویژگی در مقابل ارده سازهای خانگی که دارای ماردون می باشند و قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده را ندارند، فزونی محسوب می شوند. در دستگاه های ارده گیر سنگی از یک نوع سنگ طبیعی و یا مصنوعی به عنوان تیغه استفاده می گردد.

سیلندر: دانه های مورد نظر برای عملیات کره گیری در سیلندر های مخصوص ریخته می شوند. اغلب دستگاه های کره گیری دارای سیلندرهای استیل می باشند. استیل علاوه بر مقاومت بالا، فرآیند شست و شوی راحت تری نیز دارد.

مخزن: بعد از عمل ارده گیری، ارده به دست آمده در مخزن جمع آوری خواهد شد.

دستگاه های ارده گیر صنعتی در دو نوع فول آپشن و معمولی به بازار ارائه می گردد. در نمونه ساده آن برای کار کردن دستگاه به اپراتور احتیاج است اما در مدل اتوماتیک با ریختن دانه ها در سیلندر و روشن نمودن دستگاه، عمل ارده گیری به طور اتومات آغاز خواهد شد.

نکاتی درباره دستگاه ارده گیری

در خرید یک دستگاه ارده گیری صنعتی باید به پارامترهایی توجه داشت. این پارامترها عبارتند از:

· وزن

· ابعاد

· ظرفیت فراوری

· میزان برق مصرفی

· کارکرد

· فن خنک نماینده

· اینورتر

در صورت احتیاج به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های ارده گیر با کارشناسان بکردانه در تماس باشید.

دستگاه فراوری ارده با سنگ طبیعی

دستگاه هایی که ارده ساز سنگی نامیده می شوند به نسبت انواع دیگر، سرعت پایین تری دارند. به نظر کارشناسان فعال در این زمینه ارده فراوری شده با استفاده از دستگاه های ارده سازی که دارای سنگ طبیعی هستند، طعمی بهتر و اصیل تر دارد. دستگاه ارده ساز با سنگ طبیعی، ویژگی تنظیم زبری و نرمی ارده را ندارند و همچنین شست و شوی این دستگاه به سختی انجام می گردد.

دستگاه ارده گیری با سنگ مصنوعی

دستگاه های ارده گیر با سنگ مصنوعی، دارای اندازه ای کوچک تر هستند و برای استفاده رومیزی بکار برده می شوند. این دستگاه قابلیت تنظیم میزان نرمی و زبری ارده را دارد. شست و شوی این نوع از ارده ساز ها به سهولت انجام خواهد شد.

ارده فراوری شده با سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی به لحاظ کیفی، تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت. سنگ های دستگاه ارده گیری به مرور دچار فرسایش می گردد و در نهایت بعد از دو سال باید تعویض گردد. سنگ های مخصوص دستگاه ارده گیری دارای شیار های مخصوصی می باشند که موجب ساییده شدن کامل دانه هایی مثل کنجد می گردد.

گروه فراوریی بکردانه با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های ارده گیری، کره گیری و روغن گیری با کیفیت بالا، توانسته رضایت مشتریان را جلب و به برندی پیروز در این زمینه تبدیل گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "ساخت دستگاه ارده گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه ارده گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید