رشد حداکثر 4 درصدی قیمت نیمی از کالا های پرمصرف بعد از سهمیه بندی بنزین

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تاثیر واقعی سهمیه بندی بنزین را بر قیمت بعضی اقلام پذیرفت و ما هم می پذیریم، گفت: از رصد قیمت 100 قلم کالای پرمصرف در 9 روز اخیر، نرخ 52 درصدشان از یک تا 4 درصد افزایش یافته است.

رشد حداکثر 4 درصدی قیمت نیمی از کالا های پرمصرف بعد از سهمیه بندی بنزین

به گزارش گروه مالی وبلاگ ممتاز آنلاین، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از رصد قیمت 100 قلم کالای پرمصرف در 9 روز اخیر، نرخ 52 درصدشان از یک تا 4 درصد افزایش یافته است.

رحمانی در حاشیه همایش نقش فعالان مالی در تحقق گام دوم انقلاب که در اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید اضافه نمود: افزایش قیمت 23 قلم کالای پرمصرف، صفر تا یک درصد بوده است؛ بعضی کالا ها نیز یک تا پنج درصد افزایش قیمت داشته اند و افزایش قیمت بعضی اقلام مثل گوجه فرنگی بیشتر و غیرمتعارف بود که متاثر از قیمت بنزین نبوده است.

وی اضافه نمود: درباره سهمیه بندی بنزین و نقش آن بر افزایش قیمت سایر اقلام، باید دو نکته را در نظر گرفت؛ یکی تاثیر واقعی و دیگری تاثیر روانی و تورم انتظاری است البته باید تاثیر واقعی سهمیه بندی بنزین را بر قیمت بعضی اقلام پذیرفت و ما هم می پذیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار شد از منظر فراوری افزایش قیمت صورت نگیرد، گفت: کوشش ما این بوده جلوی تاثیر روانی و غیرواقعی را بگیریم از این رو نظارت بر بازار تشدید شده و رسیدگی ها سرعت گرفته است.

رحمانی اضافه نمود: نظارت بر بازار همواره وجود داشته، اما اکنون به دلیل شرایط خاص، تشدید شده است؛ زیرا شرایط ایجاب می کرد حضور جدی تری در بازار داشته باشیم.

وی اضافه نمود: آمار شکایت ها بیشتر شده از این رو رسیدگی ها باید سرعت می گرفت؛ این موضوع متناسب با شرایط است و زمان ندارد و تا هر زمان احساس گردد بازار به این نظارت احتیاج دارد، در بازار حضور داریم البته در این مدت شاهد سوء استفاده هایی بودیم؛ به عنوان نمونه، تورم خودرو در بازار واقعی نبود و سوء استفاده هایی در این بازار رخ داد.

آقای رحمانی با بیان اینکه همواره استانداردی از نظارت وجود دارد، اضافه نمود: طرح جدید نشان داد کار های اساسی مانند تکمیل سامانه و کنترل زنجیره ها را باید جدی تر انجام دهیم.

وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو گفت: این افزایش قیمت از جانب خودروسازان نبوده بلکه در بازار رخ داده است.

وی اضافه نمود: حتی در مواردی این افزایش قیمت خودرو عمدی بوده است؛ طوری که بعضی سایت ها بدون اینکه خودرویی داشته باشند، در 20 روز پنج هزار خودرو برای فروش عرضه کردند تا قیمت خودرو را بالا ببرند که در این باره دادستانی و تعزیرات ورود نموده اند.

رحمانی گفت: بیشتر خودرو های در پارکینگ مانده خودروسازان، عرضه شده و این موضوع بر فرایند کاهشی قیمت خودرو ها موثر است البته خودروسازی ظرفیت فراوری بیشتر را دارد که این موضوع منوط به حل مسائل نقدینگی قطعه سازان است.

وی با اشاره به برنامه توقف فراوری خودرو های پراید و پژو 405، اضافه نمود: قرار است تا سال آینده خودروسازان، کل تعهدات خود را به مردم انجام دهند و خودرو های جدید را جایگزین نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد حداکثر 4 درصدی قیمت نیمی از کالا های پرمصرف بعد از سهمیه بندی بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد حداکثر 4 درصدی قیمت نیمی از کالا های پرمصرف بعد از سهمیه بندی بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید