درخواست وزیر انرژی امریکا از ترامپ برای تماس با اوکراین تائید شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، بنا بر اعلام سخنگوی وزیر انرژی امریکا، وی (ریک پری) دونالد ترامپ را به گفت وگو با همتای اوکراینی اش ترغیب نموده است.

درخواست وزیر انرژی امریکا از ترامپ برای تماس با اوکراین تائید شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، شایلین هاینس سخنگوی پری در عین حال گفت که وزیر انرژی آمریکا از ترامپ خواست با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در خصوص موضوع انرژی مذاکره کند.

تماس تلفنی ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین در روز 25 ماه ژوئیه (3 مرداد ماه) به جنجال این روزهای آمریکا تبدیل شده، زیرا ترامپ در جریان آن از رئیس جمهوری اوکراین خواسته بود در خصوص فساد مالی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و پسرش هانتر بایدن تحقیق کند.

ترامپ آدینه شب به جمهوریخواستار مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تماس تلفنی اش با زلنسکی به اصرار پری اجرا شده است.

از سویی، یک افشاگر دوم که اطلاعات دست اولی در خصوص روابط ترامپ با اوکراین در اختیار دارد، با جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت و گو نموده است.

مارک زید وکیل مدافع اولین افشاگر در ارتباط با همین موضوع، از وجود افشاگر دوم اطلاع داد.

این وکیل مدافع به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام نمود که افشاگر دوم که در بخش اطلاعاتی آمریکا مشغول به کار است، شکایت نامه ای تنظیم ننموده، اما اطلاعات دست اولی دارد که از اطلاعات افشاگر اول حمایت می نماید.9109

افشاگر اول در شکایت خود اعلام نمود که ترامپ از قدرت سوء استفاده نموده تا به مداخله یک کشور خارجی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متوسل گردد.

ترامپ و هوادارانش این اتهام را رد نموده و مدعی اند که رئیس جمهوری خطایی مرتکب نشده است.

کوشش دموکرات های آمریکا برای استیضاح ترامپ با افشای ماجرای تماس تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین، شدت گرفته است.

هانتر بایدن تا سال 2019 برای شرکت گاز اوکراینی کار می کرد و ترامپ و متحدان او کوشش نموده اند این موضوع را به کوشش بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی در اوکراین متهم نموده و به وجهه این نامزد دموکرات به عنوان اصلی ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد نمایند.

به گفته منتقدان، ترامپ به اوکراین پیشنهاد داده یاری های مالی واشنگتن به کی یف مشروط به انجام تحقیقات از طرف اوکراین است. منتقدان همچنین معتقدند که ترامپ با این کار، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته و از قدرت سوءاستفاده نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از چین خواسته است در خصوص کسب و کار مالی خانواده بایدن تحقیق کند اما پکن این درخواست را رد نموده است.

به موجب قانون اساسی آمریکا، کنگره مجاز است رئیس جمهوری را پیش از به سرانجام رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند به شرطی که به اعضای کنگره ثابت گردد رئیس جمهوری به یکی از موارد خیانت، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است که ترامپ به دلیل سوء استفاده از قدرت در آستانه استیضاح قرار گرفته است.

برای حذف ترامپ از قدرت، 67 نفر از 100 عضو سنا باید به تخلف و اتهام او رای دهند. جمهوری خواستار 53 کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکراتها 45 کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکراتها رای می دهند.

مجلس نمایندگان در حال حاضر در کنترل دموکرات هاست. این مجلس برای استیضاح ترامپ به 218 رای احتیاج دارد.

دموکرات ها 235 کرسی مجلس نمایندگان را در دست دارند در حالی که این سهم برای جمهوریخواستار 198 کرسی است. یک کرسی نیز در اختیار جاستین آماش نماینده مستقل از میشیگان است و یک کرسی این مجلس از بخش هفتم ویسکانسین خالی است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست وزیر انرژی امریکا از ترامپ برای تماس با اوکراین تائید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر انرژی امریکا از ترامپ برای تماس با اوکراین تائید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید