خبرنگاران چهارمین فصلنامه سراسری موسیقی کشور در شیراز منتشر شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، شیراز- خبرنگاران- فصلنامه سراسری تخصصی موسیقی با عنوان سبزآرنگ چهارمین مجله تخصصی موسیقی کشور و تنها فصلنامه تخصصی موسیقی است که در شیراز منتشر می گردد.

خبرنگاران چهارمین فصلنامه سراسری موسیقی کشور در شیراز منتشر شد

فرشید ذاکری، صاحب امتیاز این نشریه دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ ممتاز آنلاین در باره چرایی تصمیم به انتشار این مجله تخصصی، گفت: در حیطه اندیشگی و مطالعه در حوزه موسیقی با کمبود مواجهیم و امروز حتی اصلی ترین مبانی موسیقی که در کتاب ها به آنها اشاره شده است، رعایت نمی گردد.

وی، با بیان اینکه برای پُرکردن این خلاء نیازمند واکاوی و پژوهش در حیطه موسیقی هستیم، اضافه نمود: متاسفانه باید گفت در دوارن میان مایگی در هنر به سر می بریم، زیرا تفکری پشت اجراهای موسیقی نیست و از همین رو این هنر در حال دور شدن از اصالت است.

سردبیر فصلنامه سبزآرنگ با اشاره به اینکه در نخستین شماره این مجله با سه تن از پژوهشگران مطرح موسیقی کشور مصاحبه شده است، گفت: محمدرضا درویشی و هومان اسعدی در این شماره در گفت وگ ویی به سیر تحول مقام تا دستگاه و ارتباط موسیقی دستگاهی نواحی ایران پرداخته اند که این موضوع می تواند مبدا مهمی برای آغاز تحولات حوزه موسیقی به شمار رود.

وی اضافه نمود: همچنین محمدرضا فیاض که در زمره بزرگترین منتقدان ایران در زمینه موسیقی به شمار می رود، نظریه تازه ای را در باره ملودی در موسیقی ایرانی مطرح نموده است که شایان توجه است.

ذاکری، همچنین از نقش هنرمندان و پژوهشگران شیراز در فراوری محتوای این فصلنامه تخصصی یاد کرد و بیان داشت: همچنین مسیح افقه با آنالیز اجمالی مهارت های عملی موسیقی ایران، ندا دهناد با مقاله ای در باره موسیقی در دوره ایلامی در منطقه کول فرح و رامین کشاورز با مطلبی با عنوان سیر تحول مجنب از مکتب منتظمیه تا مکتب دستگاهی موسیقی ایران، از جمله هنرمندان شیراز به شمار می فرایند که در این شماره فصلنامه از نظرگاه آنان استفاده شده است.

وی ادامه داد: به زودی نسخه الکترونیک این نشریه در نرم افزارهای عرضه کتاب و مجله ارائه می گردد

شماره نخست فصلنامه سراسری تخصصی موسیقی سبزآرنگ در بهار 99 و در 500 نسخه به چاپ رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چهارمین فصلنامه سراسری موسیقی کشور در شیراز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارمین فصلنامه سراسری موسیقی کشور در شیراز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید