خبرنگاران ظرفیت تولید شمش فولاد 3.2 میلیون تن افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تهران- خبرنگاران- بر اساس برنامه ریزی پیش بینی شده، امسال واحدهای فولاد سازی چهار طرح استانی در مدار تولید قرار می گیرند که در مجموع 3.2 میلیون تن به توان کشور در این بخش افزوده می شود.

خبرنگاران ظرفیت تولید شمش فولاد 3.2 میلیون تن افزایش می یابد

گزارش روز سه شنبه خبرنگار وبلاگ ممتاز آنلاین بر پایه جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو، برای بهره برداری از این طرح ها در مجموع 793 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1385 هشت طرح فولادی را کلید زد و پس از واگذاری یک طرح به بخش خصوصی، اجرای هفت طرح در دستور کار قرار گرفت که بدلیل مسائل مالی سالها تعطیل شدند، اما از نیمه دوم 1392 با فعالیت دولت یازدهم فعال سازی این طرح ها شکل اجرایی به خود گرفت.

امسال پیش بینی شده واحد های فولاد سازی چهار طرح استانی، فولاد نی ریز(فارس)، شادگان(خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی) و قائنات (خراسان جنوبی) مورد بهره برداری قرار گیرند.

دستور کار هریک از فولاد سازیهای مزبور تولید سالیانه 800 هزار تن بلوم و بیلت است و برای این منظور در فولاد نی ریز(فارس) 253 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود، اما در شادگان، میانه و قائنات هریک 180 میلیون دلار صرف خواهد شد.

پارسال برای احداث واحد فولاد سازی سفید دشت (چهارمحال و بختیاری) از طرح های هفتگانه فولادی یاد شده، 180 میلیون دلار اختصاص یافت تا امکان تولید 800 هزار تن اسلب (شمش)را فراهم سازد.

همچنین سال 98 برای بهره برداری از واحد احیاء در فولاداستانی بافت (کرمان) به منظور تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی، 134 میلیون دلار سرمایه اختصاص یافت و در فولاد استانی قائنات (خراسان جنوبی) نیز برای تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی 119 میلیون دلار پیش بینی شد.

پارسال با ظرفیت فولاد سازی بیش از 35 میلیون تنی در کشور نزدیک به 25 میلیون تن فولاد تولید شد و انتظار می رود امسال افزون بر 30 میلیون تن فولاد تولید شود.

برنامه پارسال دستیابی به حدود 10 میلیون تن صادرات فولاد بود و در افق 1404 با ظرفیت 55 میلیون تن فولاد، 15 تا 20 میلیون تن صادرات فولاد مورد انتظار است.

ایران اکنون در بین 10 فولاد ساز شاخص جهان جای داردو پیش بینی شده با ارتقای توان کشور در این بخش به جایگاه هفتم جهانی صعود کنیم.

فولاد سفید دشت(چهارمحال و بختیاری)، نی ریز(فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان(خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، بافت (کرمان) و سبزوار(خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظرفیت تولید شمش فولاد 3.2 میلیون تن افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تولید شمش فولاد 3.2 میلیون تن افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید