بهترین استان ایران از نظر میزان درآمد ها و هزینه ها

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، دخل و خرجتان با هم نمی خواند و آخر هر ماه پول کم می آورید؟ از وقتی کرونا آمده و مثل مهمان ناخوانده چتر خود را پهن نموده خانواده های بیشتری با این مشکل روبرو هستند. آمار های رسمی نشان می دهند هر خانواده در سال 98 به طور میانگین ماهانه چهار میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته و از این رقم سه میلیون و 953 هزار تومان را برای خرج هایی مثل مسکن، محصولات خوراکی و ... هزینه نموده است. این عدد ها برای میانگین تعداد اعضای خانواده با جمعیت 3.3 نفر است؛ به این شرط که در هر خانواده به طور میانگین 1.5 نفر شاغل بادرآمد وجود داشته باشد. برای همین اگر می خواهید صرفا درآمد یک نفر را تعیین کنید، بهتر است هزینه ها را بر 3.3 و درآمد ها را بر 1.5 تقسیم کنید. منظور از درآمد، کل پولی است که یک خانواده به دست می آورد. با مقایسه دخل و خرج خانواده خودتان با میانگین هزینه ها و درآمد هر استان می توانید شرایط اقتصادیتان را تعیین کنید. اگر هزینه هایتان بیشتر از میانگین استان است، باید ایراد کار را پیدا کنید با توجه به اینکه اعداد و ارقام این گزارش مربوط به میانگین کل سال 98 است، ما میانگین تورم 27 درصدی ماه های گذشته را هم در اطلاعات گزارش لحاظ کردیم تا گزارش کاربردی باشد.

بهترین استان ایران از نظر میزان درآمد ها و هزینه ها

تهران؛ 6.1 میلیون هزینه ماهانه

هر خانواده تهرانی در ماه به طور میانگین شش میلیون و 60 هزار تومان هزینه می نماید. از طرف دیگر میانگین درآمد خانواده ها در تهران ماهانه معادل شش میلیون و 776 هزار تومان اعلام شده است. به این ترتیب زندگی در تهران واقعا کار سختی است.

البرز؛ 4.7 میلیون هزینه ماهانه

زندگی کردن در استان البرز به طور میانگین برای هر خانواده چهار میلیون و 698 هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده ای در ماه حدود پنج میلیون و 262 هزار تومان از محل های مختلف درآمد کسب می نماید. این دو رقم می توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده های ساکن این استان باشند.

مازندران؛ چهار میلیون هزینه ماهانه

سه میلیون و 957 هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهر های استان مازندران است. مرکز آمار می گوید خانواده های ساکن این استان در سال 98 به طور متوسط ماهانه چهار میلیون و 657 هزار تومان از منابع مختلف درآمد کسب می نمایند.

همدان؛ 3.7 میلیون هزینه ماهانه

یک خانواده معمولی در استان همدان به طور میانگین ماهانه چهار میلیون و 338 هزار تومان از محل های مختلف از جمله حقوق و سرمایه گذاری درآمد کسب می نماید. گزارش مرکز آمار می گوید میانگین هزینه های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه میلیون و 749 هزار تومان برآورد شده است.

اصفهان؛ 3.6 میلیون هزینه ماهانه

میانگین درآمد یک خانواده اصفهانی در ماه چهار میلیون و 193 هزار تومان است. مرکز آمار می گوید خانواده های اصفهانی در سال 98 به طور میانگین ماهانه معادل سه میلیون و 642 هزار تومان هزینه داشتند. اگر در اصفهان زندگی می کنید می توانید این دو رقم را مبنای دخل و خرج خانواده در نظر بگیرید.

هرمزگان؛ 3.6 میلیون هزینه ماهانه

مرکز آمار می گوید خانواده های ساکن شهر های استان هرمزگان در سال 98 ماهانه معادل سه میلیون و 928 هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده ها به طور میانگین سه میلیون و 592 هزار تومان برآورد شده که نشان می دهد یک خانواده معمولی در استان هرمزگان چقدر دخل و خرج دارد.

خوزستان؛ 3.6 میلیون هزینه ماهانه

هزینه ماهانه زندگی در استان خوزستان ماهانه رقمی معادل سه میلیون و 555 هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می گوید خانواده هایی که در شهر های این استان زندگی می نمایند به طور میانگین سه میلیون و 903 هزار تومان در ماه درآمد از محل های مختلف به دست می آورند.

فارس؛ 3.5 میلیون هزینه ماهانه

ماهانه سه میلیون و 481 هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان فارس است. گزارش مرکز آمار نشان می دهد خانواده های ساکن این استان در ماه معادل سه میلیون و 990 هزار تومان از محل های مختلف درآمد کسب می نمایند. آن ها 509 هزار تومان از این رقم را پس انداز می نمایند.

کهگیلویه و بویراحمد؛ 3.5 میلیون هزینه ماهانه

میانگین درآمد هر خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مرکز آمار چهار میلیون و 373 هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده های شهری در این استان ماهانه سه میلیون و 480 هزار تومان از درآمدشان را هزینه می نمایند. این دو رقم می تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

خراسان رضوی؛ 3.4 میلیون هزینه ماهانه

خانواده های ساکن استان خراسان رضوی در ماه به طور میانگین سه میلیون و 444 هزار تومان هزینه می نمایند. آنطور که گزارش مرکز آمار نشان می دهد، میانگین درآمد ماهانه این خانواده ها معادل سه میلیون و 621 هزار بود. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده های این استان در سال 98 حدود 2.1 میلیون تومان است.

چهار محال و بختیاری؛ 3.4 میلیون هزینه ماهانه

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان چهارمحال و بختیاری به طور میانگین سه میلیون و 416 هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می گوید ساکنان این استان ماهانه میانگین سه میلیون و 962 هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه ها باشد.

گلستان؛ 3.3 میلیون هزینه ماهانه

خانواده های شهری در استان گلستان به طور میانگین ماهانه سه میلیون و 793 هزار تومان از محل های مختلف درآمد دارند و از این رقم سه میلیون و 307 هزار تومان را برای هزینه های روزمره خرج می نمایند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می تواند برای آنالیز شرایط دخل و خرج خانواده تان یاریتان کند.

کرمانشاه؛ 3.3 میلیون هزینه ماهانه

زندگی در شهر های استان کرمانشاه برای هر خانواده به طور میانگین سه میلیون و 303 هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می دهد خانواده های ساکن این استان چنین هزینه ای را با درآمد ماهانه سه میلیون و 506 هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می نمایند.

زنجان؛ 3.3 میلیون هزینه ماهانه

خانواده های ساکن استان زنجان در ماه به طور میانگین سه میلیون و 621 هزار تومان از محل های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می نمایند. گزارش مرکز آمار نشان می دهد زنجانی ها به طور میانگین سه میلیون و 273 هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می نمایند.

قم؛ 3.2 میلیون هزینه ماهانه

سه میلیون و 950 هزار تومان، میانگین درآمد خانواده های ساکن استان قم است و هزینه هایشان معادل میانگین سه میلیون و 242 هزار تومان برآورد شده است. اگر ساکن این استان هستید می توانید با یاری این دو رقم شرایط دخل و خرج خانواده تان را آنالیز کنید.

بوشهر؛ 3.2 میلیون هزینه ماهانه

هزینه ماهانه یک خانواده بوشهری توسط مرکز آمار به طور میانگین سه میلیون و 236 هزار تومان برآورد شده است. گزارش این مرکز نشان می دهد میانگین درآمد هر خانواده در این استان سه میلیون و 928 هزار تومان است. مقایسه این دو رقم شرایط دخل و خرج خانواده ها را معین می نماید.

مرکزی؛ 3.2 میلیون هزینه ماهانه

هر خانواده ساکن استان مرکزی در ماه به طور میانگین سه میلیون و 24 هزار تومان هزینه می نماید. از طرف دیگر میانگین درآمد این خانواده ها ماهانه معادل سه میلیون و 496 هزار تومان اعلام شده است. اگر دخل و خرجتان در ماه فاصله زیادی با این دو رقم دارد، احتمالا باید در هزینه هایتان تجدید نظر کنید.

آذربایجان غربی؛ 3.1 میلیون هزینه ماهانه

زندگی کردن در استان آذربایجان غربی به طور میانگین برای هر خانواده سه میلیون و 98 هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده ای در ماه سه میلیون و 967 هزار تومان از محل های مختلف درآمد کسب می نماید. این دو رقم می توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده های ساکن این استان باشند.

کردستان؛ 3.1 میلیون هزینه ماهانه

سه میلیون و 93 هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهر های استان کردستان است. مرکز آمار می گوید خانواده های ساکن این استان در سال 98 به طور متوسط ماهانه سه میلیون و 345 هزار تومان از منابع مختلف مثل حقوق ماهانه یا شغل آزاد درآمد کسب می نمایند.

گیلان؛ 3.1 میلیون هزینه ماهانه

یک خانواده معمولی در استان گیلان به طور میانگین ماهانه سه میلیون و 80 هزار تومان از محل های مختلف از جمله حقوق و سرمایه گذاری درآمد کسب می نماید. گزارش مرکز آمار می گوید میانگین هزینه های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه میلیون و 965 هزار تومان برآورد شده است.

سیستان و بلوچستان؛ سه میلیون هزینه ماهانه

میانگین درآمد یک خانواده ساکن سیستان و بلوچستان در ماه دو میلیون و 862 هزار تومان است. مرکز آمار می گوید این خانواده به طور میانگین ماهانه معادل سه میلیون و 642 هزار تومان هزینه دارند. به عبارتی خرج خانواده های ساکن این استان از درآمدشان بیشتر گزارش شده است.

لرستان؛ سه میلیون هزینه ماهانه

مرکز آمار می گوید خانواده های ساکن شهر های استان لرستان در سال 98 ماهانه معادل سه میلیون و 327 هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده ها به طور میانگین سه میلیون و 40 هزار تومان برآورد شده که نشان می دهد یک خانواده معمولی در استان لرستان چقدر دخل و خرج دارد.

یزد؛ سه میلیون هزینه ماهانه

هزینه ماهانه زندگی در استان یزد ماهانه رقمی معادل سه میلیون و 40 هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می گوید خانواده هایی که در شهر های این استان زندگی می نمایند به طور میانگین سه میلیون و 327 هزار تومان در ماه درآمد از محل های مختلف به دست می آورند.

قزوین؛ سه میلیون هزینه ماهانه

ماهانه سه میلیون و 38 هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان قزوین است. گزارش مرکز آمار نشان می دهد خانواده های ساکن این استان در ماه معادل سه میلیون و 554 هزار تومان از محل های مختلف درآمد کسب می نمایند. آن ها 517 هزار تومان از این رقم را پس انداز می نمایند.

خراسان شمالی؛ سه میلیون هزینه ماهانه

میانگین درآمد هر خانواده در استان خراسان شمالی توسط مرکز آمار سه میلیون و 461 هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده های شهری در این استان ماهانه سه میلیون و 28 هزار تومان از درآمدشان را هزینه می نمایند. این دو رقم می تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

اردبیل؛ سه میلیون هزینه ماهانه

خانواده های ساکن استان اردبیل در ماه به طور میانگین دو میلیون و 979 هزار تومان هزینه می نمایند. گزارش مرکز آمار نشان می دهد میانگین درآمد ماهانه این خانواده ها معادل سه میلیون و 621 هزار تومان است. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده های این استان در سال 98 حدود 5.8 میلیون تومان است.

آذربایجان شرقی؛ 2.9 میلیون هزینه ماهانه

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان آذربایجان شرقی به طور میانگین دو میلیون و 905 هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می گوید ساکنان این استان ماهانه میانگین سه میلیون و 652 هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه ها باشد.

ایلام؛ 2.9 میلیون هزینه ماهانه

خانواده های شهری در استان ایلام به طور میانگین ماهانه سه میلیون و 572 هزار تومان از محل های مختلف درآمد دارند و از این رقم دو میلیون و 874 هزار تومان را برای هزینه های روزمره خرج می نمایند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می تواند برای آنالیز شرایط دخل و خرج خانواده تان یاریتان کند.

خراسان جنوبی؛ 2.6 میلیون هزینه ماهانه

زندگی در شهر های استان خراسان جنوبی برای هر خانواده به طور میانگین دو میلیون و 588 هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می دهد خانواده های ساکن این استان چنین هزینه ای را با درآمد ماهانه سه میلیون و 278 هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می نمایند.

سمنان؛ 2.5 میلیون هزینه ماهانه

خانواده های ساکن استان سمنان در ماه به طور میانگین سه میلیون و 108 هزار تومان از محل های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می نمایند. گزارش مرکز آمار نشان می دهد سمنانی ها به طور میانگین دو میلیون و 515 هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می نمایند.

کرمان؛ 2.2 میلیون هزینه ماهانه

دو میلیون و 841 هزار تومان، میانگین درآمد خانواده های ساکن استان کرمان است و هزینه هایشان معادل میانگین دو میلیون و 193 هزار تومان برآورد شده است. این رقم کمترین میزان هزینه ماهانه خانواده ها در استان های مختلف کشور است که نسیب خانواده های کرمانی شده است.

منبع: فرارو

به "بهترین استان ایران از نظر میزان درآمد ها و هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین استان ایران از نظر میزان درآمد ها و هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید