تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تهران (پانا) - با حضور همکار فرهنگی و مشاور تربیتی مدارس تهران در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه، معیارهای سلامت و بهداشت روان خانواده و فرزندان تشریح شد.

تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اردشیر کیانی، کارشناس امور تربیتی و مشاور خانواده با حضور در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه به نکاتی در مورد معیارهای سلامت و روان پرداخت و اظهار کرد: اگر افراد بتوانند اختیار رفتار خود را به دست بگیرند و آگاهی و توانایی لازم را در این زمینه داشته باشند، حتما شرایط زندگی از لحاظ اجتماعی و روانی چه برای خود افراد و چه برای جامعه بهتر خواهد شد.

کیانی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت زیاد مسئله بهداشت و سلامت روان در جامعه از سوی سازمان بهداشت جهانی یک هفته در سال به نام هفته سلامت و بهداشت روانی نامگذاری شده است، گفت: معلمان و همکاران فرهنگی باید بتوانند ابتدا نشانه ها و نکات سلامت و روان را در خودشان رصد نمایند و کوشش کنیم تا به سلامت روان و حال خوب برسیم تا پس از آن بتوانیم با انرژی مثبت وحال خوب خودمان بر دانش آموزان تاثیر مثبت بگذاریم.

همکار فرهنگی و مشاور تربیتی مدارس تهران ادامه داد: افراد سالم معمولا شاد و مثبت اندیش هستند و سعی می نمایند به اطرافیان خود این شادی و مثبت اندیشی را منتقل نمایند. انسان های ناشاد معمولا انسان های بی هدفی هستند که نمی دانند چگونه کنترل امور زندگی را در اختیار خود بگیرند. بنابراین باید به فرزندانمان مثبت اندیشی و شادزیستن را آموزش دهیم تا از این طریق هدفمند زندگی کردن را بیاموزند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید