آموزش رنگ آمیزی دیوار آجری

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، رنگ آمیزی دیوار آجری می تواند باعث ایجاد نمایی جدید شده و جانی دوباره به آن ببخشد. این در حالی است که رنگ آمیزی آن باعث حفظ شکل، ساختار و بافت آن نیز خواهد شد. استفاده از تکنیک رنگ آمیزی برای دیوارهای آجری که در بیرون و محوطه های باز و دیوارهای آجری موجود در خانه قابل اجرا می باشد. رنگ آمیزی این متریال شباهت زیادی به رنگ آمیزی چوب و دیگر متریال ها دارد. نکته کلیدی و مهم در رنگ آمیزی این دیوارها آماده سازی اولیه دیوار برای ایجاد نمایی جذاب در سرانجام رنگ آمیزی می باشد. در ادامه این مطلب از ما با فرایند انجام این کار آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی دیوار آجری

مرحله اول

اگر این دیوار قبلا نیز رنگ آمیزی شده است، در ابتدا لازم است هرگونه رنگ، رنگ های پوسته شده و هر آن چیزی که بر روی آن وجود دارد، پاک شود. برای پاکسازی دیوارهایی که در فضای بیرونی وجود دارند این کار به وسیله ساندبلاستر انجام می شود. چرا که این گونه دیوارها در معرض آلودگی بیشتری بوده اند. به یاد داشته باشید که این مرحله برای دستیابی به نتیجه ای منحصر بفرد حیاتی و لازم می باشد.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از پاکسازی رنگ های قبلی باید نسبت به تمیز کردن سطح مورد نظر اقدام نمایید. بهترین محصول برای پاک کردن آجر، تری سدیم فسفات می باشد. این ترکیب را می توان به صورت پودر از فروشگاه ها تهیه کرد. هم چنین می توانید از محصولاتی که از این ترکیب در آن ها استفاده شده است نیز استفاده نمایید. این محصول را براساس دستورالعمل آن با آب مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید. به وسیله براش اسکراب آن را بر روی سطح آجر بکشید و اجازه دهید تا سطح مورد نظر به طور کامل خشک شود.

مرحله سوم

از آن جایی که آجر متریالی متخلخل بوده و نسبت به متریالی مانند چوب بافت متراکم تری دارد، استفاده از سیلر قبل از استفاده از پرایمر و انجام فرآیند رنگ آمیزی لازم می باشد. فرمولاسیون این گونه سیلرها پایه لاتکس دارد و می توان به وسیله قلمو و غلطک رنگ آمیزی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از آجرها تراکم بالایی ندارند و از این رو استفاده از رنگ بر روی آن ها باعث پوسته شدن رنگ می شود. برای رنگ آمیزی این گونه آجرها استفاده از یک پرایمر با پایه روغنی امری مهم و حیاتی می باشد. این گونه پرایمرها دیر خشک شده و نفوذ عمیقی دارند. قبل از اقدام به استفاده از پرایمر اجازه دهید سیلر به طور کامل خشک شود. توجه داشته باشید اگر آجر قبلا رنگ آمیزی شده است، نیاز به استفاده از سیلر نیست. در صورتی که برای استفاده از پرایمر از غلطک رنگ آمیزی استفاده کرده اید، بهتر است از یک قلمو برای استفاده از سیلر در گوشه های آجر استفاده نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. همان طور که قبلا نیز گفته شد، استفاده از پرایمر روغنی می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده بر روی دیوار آجری باشد. استفاده از پرایمرهایی که خاصیت ضد آب داشته باشند، گزینه ای مناسب برای استفاده می باشند. استفاده از یک لایه پرایمر کافی بوده و سمباده زنی در بین مراحل استفاده از سیلر و پرایمر لازم نیست. دقت داشته باشید تمام اتصالات ملاتی که در بین آجرها وجود دارد به وسیله پرایمر به خوبی پوشیده شود. قبل از خشک شدن کامل پرایمر، با استفاده از یک سمباده نرم بر روی آن می کشیم. این کار جذب رنگ را بهتر می کند.

مرحله پنجم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی دیوار آجری می رسد. برای انجام این کار می توانید از رنگ های معمولی و رنگ های روغنی استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد که از رنگ هایی که مخصوص رنگ آمیزی دیوار آجری هستند استفاده نمایید. استفاده از این رنگ ها قابلیت عدم جذب رطوبت در دیوار آجری را افزایش می دهد. بهتر است رنگ و پرایمری که مورد استفاده قرار می دهید از یک فورمالسیون برخوردار باشند. برای مثال اگر از یک پرایمر لاتکس استفاده کرده اید بهتر است برای انتخاب رنگ نیز از رنگی با پایه لاتکس استفاده نمایید. بد نیست بدانید این رنگ جذب بالاتری نسبت به رنگ های روغنی دارد. بهتر است انجام عملیات رنگ آمیزی با سرعت بالایی انجام پذیرد. چرا که استفاده از رنگ بر روی قسمت های خشک شده باعث پوسته پوسته شدن رنگ می شود. این امکان وجود دارد که از سمباده ای با درجه سختی پایین در فاصله زمانی بین دو مرحله رنگ آمیزی استفاده نمایید. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

منبع: ساختمانچی

به "آموزش رنگ آمیزی دیوار آجری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی دیوار آجری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید