11 سد در خراسان رضوی سر ریز شدند

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بر اثر بارش های خوب سال زراعی تا به امروز 11 سد در استان سر ریز شده است.

11 سد در خراسان رضوی سر ریز شدند

به گزارش از ، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به سرریز شدن 11 سد در خراسان رضوی گفت: سد های سرریز شده در استان شامل اردک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان است.

او اضافه کرد: هم اکنون بیش از 80 درصد ظرفیت سه سد دیگر در خراسان رضوی پر آب شده است و در کل 71 درصد از حجم ذخایر سد های استان پر آب است که این میزان در مدت مشابه پارسال 60 درصد بود.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: شکرانه این سال آبی خوب حفاظت و صیانت از هرقطره آب در بخش های

مختلف شرب، صنعت و کشاورزی است.

طاهری بیان نمود: سد ها نقش مهمی در کنترل سیلاب ها دارند که همراه با آبخیزداری در سرشاخه ها ترکیب مناسبی برای حفظ و بهره برداری صحیح از منابع آب و خاک ایجاد می نمایند.

ادریس قائمی مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی هم در این باره گفت: هم اکنون بیش از هزار و 111 میلیون متر مکعب آب در مخازن سد های این استان جمع شده است.

او اضافه کرد: حدود 532 میلیون متر مکعب آب به سد های خراسان رضوی از ابتدای سال 99 تا به امروز وارد شده است.

مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مجموع حجم ذخیره آب سد های عظیم و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و 512 میلیون مترمکعب اظهار داشت و یادآور شد: یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

قائمی بیان نمود: هم اکنون 71 درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 62 درصد بوده است.

/ ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "11 سد در خراسان رضوی سر ریز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 سد در خراسان رضوی سر ریز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید