طاق پیروزی؛ بنایی به افتخار تاریخ فرانسه

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، سالها پیش به افتخار جنگنجویانی که جان خود را در راه فرانسه از دست داده اند، بنایی ساخته شد که امروزه به یکی از مکانهای گردشگری این شهر تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید با مطلب؛ معرفی طاق پیروزی

طاق پیروزی؛ بنایی به افتخار تاریخ فرانسه

کمتر گردشگری است که در سفر به پاریس این طاق را ندیده باشد. چرا که این طاق بزرگ (با ارتفاعی حدود 49 متر و عرض 44 متر) در انتهای خیابان شانزه لیزه و در میدان معروف شارل دوگول قرار گرفته است. بنابراین حتی اگر با این بنا آشنا هم نباشید، برای دیدن نقاط معروف پاریس، ناخواسته از کنار آن رد خواهید شد.

طاق پیروزی چطور ساخته شد؟

طاق پیروزی که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری شهر پاریس می باشد، به افتخار جنگجویانی ساخته شد که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا نموده اند.

ناپلئون اول پس از نبرد اوسترلیز (bataille dAusterlitz) رو به سربازان جنگ اعلام نمود که : شما به خانه هایتان باز نمی گشت مگر آن که از زیر طاق پیروزی عبور کنید. بدین ترتیب در تاریخ 18 ژانویه 1806 دستور ساخت این بنا را داد. دو معمار به نام های ژان شالگرین و ژان ارنو رموند مسئول طراحی این بنای تاریخی شدند، اما به خاطر اختلافاتی که در طراحی این بنا داشتند ژان ارنو رموند از این پروژه کنار کشید تا امروزه ژان شارگرین را به عنوان طراح این بنای تاریخی بشناسیم.

شالگرین معمار این بنا در ساخت آن از طاق نصرت تیتوس متعلق به دوره روم باستان الهام گرفته است. طاق پیروزی حدود 30 سال بعد در تاریخ 29 ژوئیه 1836 افتتاح شد و بعدها به عنوان یکی از بناهای تاریخی کشور فرانسه ثبت شد.

طاق پیروزی برای مردم فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است. بعد از مرگ ناپلئون پیکر او را به زیر این بنا آورده و بعد به مقبره اش می برند. بعد از او مراسم های ترحیم افراد بزرگ و معروف فرانسه در این مکان برگزار گردید. برای مثال؛ با مرگ ویکتور هوگو پیکر او را نیز به اینجا آوردند و مردم بسیاری برای احترام و بزرگداشت او در جوار این طاق جمع شدند.

تا اینجا باید متوجه شده باشید که طاق پیروزی دارای اهمیت تاریخی و سیاسی زیادی برای مردم فرانسه می باشد. این طاق برای دو قرن است که شاهد حوادث تلخ و روزهای شاد فرانسه بوده است. ارتش فرانسه به افتخار اینکه توانست نازی ها را از کشورشان بیرون نمایند روبروی این کاخ رژه رفت. در دیوارهای داخلی و بر فراز طاق پیروزی، نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ ها نقش بسته است.

با رفتن به سوی این طاق در زیر آن آرامگاهی را خواهید دید که متعلق به یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول است. در قسمت شرقی و پایین طاق نیز یک آتش همیشگی روشن است تا یاد سربازان گمنام جنگ های فرانسه را زنده نگه دارد. هر روز حوالی بعد از ظهر این آتش در آئیین خاصی با گاز طبیعی جان تازه ای می گیرد.

با اینکه طاق پیروزی در یک موقعیت ممتاز مکانی قرار گرفته و علاوه بر آن دارای معماری تماشایی و عظمت باشکوهی است اما بُعد معنوی و با ارزش آن است که بسیاری از گردشگران را جذب می نماید.

چطور از طاق پیروزی بازدید کنیم؟

برای تماشای طاق پیروزی پیشنهاد می کنیم میدان شارل دوگول را انتخاب نکنید! چرا که یکی از شلوغ ترین میدان های پاریس همین میدان است. دیگر خودتان تصور کنید میدانی که دوازده خیابان (و مخصوصا خیابان معروف شانزه لیزه) به آن می رسد، چقدر شلوغ خواهد بود. راه میان بر برای رسیدن به طاق پیروزی استفاده از پاساژی در زیر زمین است که به آن ختم می گردد.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد تماشای طاق را دارید بلیط ورودی آن را خریداری کنید و به بالای آن بروید تا نمای زیبایی از شهر پاریس را ببینید. حیف است حالا که تا اینجا آمدید این نمای زیبا را از دست دهید.

قابل ذکر است که ایستگاه متروی شارل دوگل (Charles de Gaulle - Étoile) (واقع در خط 1، 2 و 6) در پاریس گردشگران را به سمت این بنای تاریخی راهنمایی می نماید. به وسیله ایستگاه RER () نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در نقشه زیر مکان طاق پیروزی و همچنین ایستگاه متروی شارل دو گل را (که با علامت M به رنگ آبی در کنار آن نمایش داده شده است) می بینید.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا

به "طاق پیروزی؛ بنایی به افتخار تاریخ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق پیروزی؛ بنایی به افتخار تاریخ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید