خبرنگاران دشت شقایق های ملارد برای ثبت در میراث طبیعی آماده می شود

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملارد با بیان اینکه رویش شقایق ها در دشت این شهرستان عمری حدود دو تا سه هفته دارد، گفت: پرونده دشت شقایق های این شهرستان برای ثبت در میراث طبیعی آماده می شود.

خبرنگاران دشت شقایق های ملارد برای ثبت در میراث طبیعی آماده می شود

به گزارش شامگاه یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، حمید کریمی اضافه کرد: ثبت ملی دشت شقایق های شهرستان ملارد ضمن حفظ این میراث ارزشمند طبیعی می تواند موجب معرفی هرچه بهتر این جاذبه طبیعی و جذب گردشگران به شهرستان ملارد در فصل بهار شود.

وی ادامه داد: هرساله در اردیبهشت ماه، صدها هکتار از دشت های ملارد شاهد رویش شقایق های سرخی است که به لحاظ زیبایی و شکوه ظرفیت ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور را دارد.

کریمی شرح داد: به دلیل محدودیت های زمانی هر چه سریع تر کار مستندنگاری برای ثبت ملی این دشت چشم نواز در فهرست میراث طبیعی انجام و برای طی مراحل اداری ثبت به معاونت میراث فرهنگی استان تهران ارسال می شود.

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، دشت شقایق ها در 25 کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت شهرستان ملارد واقع شده است، هرساله شاهد رویش شقایق های وحشی در ماه اردیبهشت هستیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دشت شقایق های ملارد برای ثبت در میراث طبیعی آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دشت شقایق های ملارد برای ثبت در میراث طبیعی آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید