خبرنگاران تردد 23 هزار کامیون تجارت خارجی و رشد 50 درصدی صادرات از آستارا

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، آستارا - خبرنگاران - مدیرکل گمرک آستارا خاطرنشان کرد: سال جاری تا 15 بهمن ماه 23 هزار و 735 دستگاه کامیون برای صادرات و واردات کالاها از مرز زمینی این شهرستان تردد نموده است و این شهرستان رتبه شانزدهم صادرات را در بین گمرکات کشور دارد.

خبرنگاران تردد 23 هزار کامیون تجارت خارجی و رشد 50 درصدی صادرات از آستارا

کریم رسولی روز یکشنبه به خبرنگار وبلاگ ممتاز آنلاین گفت: هر سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا در تجارت و ترانزیت خارجی به طور شبانه روزی فعال است و علاوه بر تردد کامیون ها در مرز زمینی سال جاری 6 هزار و 820 دستگاه واگن در مرز ریلی و 128 فروند کشتی از مرز دریایی در امر صادرات و واردات تردد نموده اند.

وی اضافه نمود: گمرک آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد در حوزه صادرات کالا رشد داشته اما در حوزه واردات از نظر وزن 9 درصد و از حیث ارزش مالی 30 درصد کاهش را تجربه نموده و علت اصلی این کاهش تحریم های مالی بوده است.

رسولی ادامه داد: میزان درآمد گمرک آستارا در 10 ماه سال جاری 311 میلیارد و 149 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل 42 درصد افزایش داشته و عمده این درآمدها از وادات کالاها بوده و علت آن افزایش تعرفه گمرکی است.

مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد: علاوه بر درآمد یاد شده سال جاری از نظر مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز 190 میلیارد تومان درآمد داشته ایم و آستارا با فعالیت شبانه روزی در هر سه رویه صادرات، واردات و ترانزیت کالا در سه مرز جغرافیایی از گمرکات نمونه ایران است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تردد 23 هزار کامیون تجارت خارجی و رشد 50 درصدی صادرات از آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد 23 هزار کامیون تجارت خارجی و رشد 50 درصدی صادرات از آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید