ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی اطلاع داد.

ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ممتاز آنلاین، پرهام جانفشان با بیان اینکه، از مجموع 16 اثر ثبت شده 9 اثر متعلق به مجسمه های استاد ابوالحسن صدیقی می باشد گفت::مرحوم ابوالحسن صدیقی آثاری را از خود به یادگار گذاشته است که امروز بخش مهمی از تاریخ و هویت شهری تهران محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: شناسایی و ثبت نماد های فرهنگی و تاریخی شهر تهران بخشی از الویت های معاونت میراث فرهنگی استان تهران در سال های آینده خواهد بود.

جانفشان گفت:: هویت و تاریخ یک ملت تنها به موزه ها و محوطه های تاریخی و باستانی خلاصه نمی گردد و در برنامه های تور های تهرانگردی موضوع نماد های تاریخی و فرهنگی شهر تهران بیشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: مجسمه فردوسی در میدان فردوسی، مجسمه خیام در پارک لاله، مجسمه امیر کبیر در پارک ملت، مجسمه امیر کبیر در مدرسه دارالفنون، مجسمه فردوسی در موزه کتاب و میراث مستند، سردیس دایه استاد صدیقی در مجموعه باغ موزه نگارستان و مجسمه سیاه نی زن و دو سردیس سیاه نی زن در موزه هنر های ملی از آثار استاد صدیقی بود که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری و حمایت قابل تقدیر مدیریت موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شش در تاریخی این آستان مقدس نیز در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.

جانفشان گفت::مجسمه میدان حر اثر استاد غلامرضا رحیم زاده ارژنگ از دیگر نماد های فرهنگی و تاریخی شهر تهران بود که با نظر اعضا واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید