بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی قاینات

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، دانش آموزان به مناسبت روز بزرگداشت قاینات از آثار تاریخی فرهنگی این شهرستان روز دوشنبه 25 آذر بازدید کردند.

بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی قاینات

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حمید عباس زاده سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات گفت: در این بازدید یکی از محققان و مؤلفان کتاب های تاریخی در خصوص پیشینه و جغرافیای شهرستان های قاینات و قهستان توضیح داد و دانش آموزان با آثار تاریخی همچون منزل سلطانی (موزه های مردم شناسی و مشاهیر)، آب انبار بازار (موزه آب)، مسجد جامع، شهر قدیم قاین، آرامگاه ابوالمفاخر و بنا و بقعه بوذرجمهر قاینی آشنا شدند.

او اضافه کرد: این بازدید با همکاری اداره آموزش و پرورش، پژوهش سرای دانش آموزی و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به مناسبت بزرگداشت روز شهرستان 22 آذر 98 انجام شد.

قاین با تقدیم چهار شهید در 22 آذر سال 1357 و یک شهید در بهمن 57، به عنوان دومین شهر پیشگام خراسان بزرگ در اهدای شهدا به انقلاب اسلامی شناخته می شود. به همین مناسبت روز 22 آذر، سالروز قیام مردم قاین علیه رژیم ستم شاهی است که در جریان آن چند نفر از مردم انقلابی شهرستان به شهادت رسیدند و به عنوان روز شهرستان قاینات تعیین شده است.

منبع: میراث آریا

به "بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی قاینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی قاینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید