این مکان ها توریست ها را دوست ندارند!

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، در این مقاله به شما مکان هایی را معرفی می کنیم که دل خوشی از گردشگران ندارند. در این مقاله از خبرنگاران همراه ما باشید.

این مکان ها توریست ها را دوست ندارند!

هرکدام از ما زمانی که می خواهیم برای سفر برنامه ریزی کنیم، مردم بومی و منابع آن ها را در نظر قرار دادن، جزو برنامه ریزی هایمان نیست یا حداقل در اولویت هایمان قرارشان نمی دهیم.

به عنوان مثال، کدام شخص ایرانی از سواحل و جنگل های شمال کشورعزیزمان لذت نمی برد؟ آیا کسی می تواند منکر مهمان نوازی مردمان عزیز شمال کشورمان گردد؟

اما وقتی به آنجا می رویم، حتی اگر شلوغی و ترافیک و بهداشت محیطی را هم رعایت کنیم، باز هم ناخواسته باعث افت فشار آب و برق می شویم. در هر حال مقاله امروز ما در سطحی بین المللی است و شما را با چندین مکان آشنا می کنیم که دل خوشی از گردشگران ندارند و هر لحظه منتظر هستند تا گردشگران آنجا را ترک نمایند.

ونیز، ایتالیا

ونیز معادل دیزنی لند شناور است. اما این تعریف چندان هم به نفع مردم ونیز نبوده است. مردم ونیز سال ها است که سعی می نمایند تا خانه های خودشان را همچنان بر روی آب نگه دارند در حالی که گردشگرانی که از سراسر دنیا می آیند، بدون هیچ ملاحظه ای در این کانال ها و خیابان های آبی که بسیار باریک هستند، تجمع می نمایند.

می دانید جنبه منفی زندگی در این شاهکار معماری ایتالیایی ناخوشایند است؟ این که قایق های کروز به جلوی درب خانه شما بیایند و شما و خانواده تان را عکس باران نمایند.

سانتورینی، یونان

سانتورینی روزانه شاهد 8000 گردشگر است و این به واقع سخاوت مردم این منطقه را نشان می دهد. بله، این جزیره به طرز دیوانه نماینده ای زیبا است و صد البته اگر به همراه همسر خود به اینجا بیایید، خاطره انگیزترین لحظه ها را با یکدیگر تجربه خواهید کرد.

جالب اینجا است که وقتی به اطراف نگاه کنید، هزاران کاربر اینستاگرام را می بینید که به جای لذت بردن از این مناظر، در حال ویرایش کردن عکس هایی هستند که گرفته اند. چیزی که برای مردم محلی آزاردهنده است، جشن و پایکوبی است که در حین و بعد از غروب آفتاب به راه می اندازند.

آکسفورد، انگلیس

تابستان سال جاری، ماری کلارکسون، شهردار آکسفورد، در توئیتر خود نوشت:

چند نفر از ما می خواهیم به فستیوال ادینبرگ بیاییم تا جمعی از توریست ها را از شهر کوچک خودمان بیرون بیاندازیم!

او ادامه داد:

آکسفورد در تابستان برای مردم ما غیرقابل تحمل است! دوچرخه ها در کل خیابان پارک شده اند و در پیاده روها جای سوزن انداختن نیست! لطف کنید و در تابستان به بازدید از شهر ما نیایید!

روسیه

این مورد تنها مربوط به مکانی خاص نمی گردد و در کل روسیه جریان دارد. حتما می پرسید دلیل آن چیست؟

دلیل آن این است که گردشگران همواره با لبخند به این سو و آن سو می فرایند. مردم روسیه نیز اساس فکری شان بر این است کسی که بی خود و بی جهت می خندد، احمق است.

بنابراین اگر می خواهید در این کشور دچار مشکل نشوید، سعی کنید زیاد بهتان خوش نگذرد که مجبور شوید به مردم لبخند بزنید.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

بدون شک یکی از منحصر به فردترین نقاط کره زمین، همین جزایر گالاپاگوس است و دیدنش واجب! اما متاسفانه مردم آن شما را به چشم یک هیولای خودخواه، آلوده نماینده و زباله ساز می بینند.

بولیوی

بولیوی هم مثل روسیه، جا و مکان خاصی ندارد. اما بر خلاف روسیه ما نمی دانیم دلیل آن چیست. تنها می دانیم طوری از خجالت گردشگران درآمده اند، که طبق آخرین گزارش فروم اقتصاد دنیای، سکوی اول غیردوستانه ترین کشور را به خود اختصاص داده اند.

دیوار عظیم مرجانی، استرالیا

این مکان یکی از 7 عجایب طبیعی دنیا به شمار می آید. با رفتن به این منطقه، باعث پدیده Mass Bleaching می شوید. این پدیده به معنای مردن مرجان های دریایی بر اثر استرس گرمایی ای است که به آن ها وارد می گردد. بیایید لطفی به طبیعت بکنیم و تماشای آن را از مستندها دنبال کنیم.

کوه اورست، نپال

کوه اورست بلندترین کوه کره زمین است. کسی که فکر می نماید از طبیعت قوی تر است و می خواهد از این کوه بالا برود، باید بداند به رغم اینکه افراد بسیاری پیروز به فتح آن شده اند، حدود 200 نفر هم در این جهت جان شان را از دست داده اند.

می دانید چه اتفاقی برای کسانی که پیروز به برگشتن از آن نمی گردد می افتد؟ اجساد منجمد آن ها برای دیگران نقش جهت را ایفا می نماید.

نکته دیگر این است که مردم محلی از مرگ این ماجراجویان به هیچ عنوان غمگین نمی شوند و آن را نتیجه به چالش کشیدن طبیعت از طرف انسان می دانند.

جزایر کوخوایی، تایلند

80 درصد از مرجان های دریایی که در ساحل وجود داشته اند، توسط فعالیت های گردشگری از بین رفته اند. کاری که از آن به یک بی احترامی بزرگ یاد می گردد. نتیجه آن بسته شدن این مکان برای همه است.

شهر فونیکس، آریزونا

شهفرایندان این شهر به هرکسی که برای گذراندن تعطیلات زمستانی به اینجا بیاید با کراهت لقب پرنده زمستانی می دهند! دلیل آن را کسی نمی داند. گویا دوست ندارند مردم تنها برای فرار از سرما، وقت شان را در اینجا بگذرانند.

نیویورک

اگر به آمریکا سفر نموده باشید، می دانید که دیگر دلیلی برای گفتن این موضوع وجود ندارد. کافی است تا موقعی که در پیاده روها قدم می زنید، از نگاه یا افعال شما به عنوان یک خارجی یا گردشگر برداشت بدی بگردد. بقیه ماجرا پای خودتان.

در خاتمه بسیار علاقه مندیم تا نظر شما را بدانیم. در قسمت نظرات منتظر شما هستیم.

منبع: کجارو / fodors.com

به "این مکان ها توریست ها را دوست ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مکان ها توریست ها را دوست ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید