اسپری های آب گریز کننده شیشه با فناوری نانو فراوری شد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت فعال در عرصه فناوری نانو، محلولی به بازار عرضه نموده است که با استفاده از نانوذرات موجب ایجاد پوشش آب گریز بر روی شیشه شده، به دید بهتر راننده در روزهای برفی و بارانی یاری شایانی می نماید.

اسپری های آب گریز کننده شیشه با فناوری نانو فراوری شد

از این اسپری می توان برای شیشه خودرو، کاشی، سطوح سرامیکی و شیشه ای در خودرو، منازل، بیمارستان ها، ساختمان ها، هتل ها و فروشگاها استفاده کرد. استفاده از این اسپری دفعات شستشو را کاهش داده و سبب صرفه جویی در مصرف آب نیز می گردد.

سید شمس الدین مصطفوی نسب، مدیرعامل این شرکت گفت: در حال حاضر ظرفیت سالانه فراوری این محصول نانو در حدود 1000 تن در سال است که براساس سفارش مشتریان فراوری و به بازار عرضه می گردد.

مصطفوی گفت: این محصول عملکرد بالایی در آب گریزی سطوح دارد بنابراین به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است به طوری که از کشورهای همسایه نیز مشتریانی برای این محصول داشته ایم.

مدیرعامل شرکت از فراوری این محلول آب گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی اطلاع داد و اضافه کرد: در این محصول از نانوذرات سیلیس استفاده شده است که موجب رفتار آب گریزی در محلول می گردد. استفاده از این اسپری آبگریز کننده موجب می گردد که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلطیده و به پایین شیشه سُر بخورند و در نتیجه هیچ دنباله ای از آب روی شیشه ایجاد نمی گردد و همچنین گردوغبار روی شیشه را نیز از بین می برد.

وی گفت: بنابراین استفاده از این محصول می تواند میزان شستشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب مورد احتیاج برای تمیز کردن شیشه را کم کند.

مصطفوی نسب گفت: استفاده از این محصول موجب می گردد تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از 43 درجه به بالای 102 درجه برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اسپری های آب گریز کننده شیشه با فناوری نانو فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپری های آب گریز کننده شیشه با فناوری نانو فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید