اردوغان: ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، رئیس جمهور ترکیه گفت: ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست بلکه مسئله ما با اسد است.

اردوغان: ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در خصوص توافق دیشب روسیه و ترکیه گفت: نسبت به حملات احتمالی دولت اسد در ادلب سوریه در حالت آماده باش خواهیم بود. شرایط مراکز دیدبانی در ادلب سوریه مانند سابق حفظ خواهد شد، در حال حاضر بحث هیچ تغییری مطرح نیست. ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست.

وی در خصوص شرایط مهاجران روانه شده به سوی مرزها برای عبور از یونان به سمت اروپا نیز گفت: دیگر وقت مشاجره با یونان را نداریم، آن مسئله تمام شد. پناهجویان تا آنجا که می توانند پیش خواهند رفت. ما به زور کسی را از کشور خارج نمی کنیم. متاسفانه غرب در زمینه پناهجویان خیلی تبعیض آمیز و ریاکارانه رفتار می کند، بلافاصله به یونان وعده پرداخت 700 میلیون یورو پول دادند. صدراعظم آلمان به ما وعده 25 میلیون یورو کمک درباره پناهجویان را داده بود که حتی از آن نیز خبری نیست.

این در حالی است که اردوغان از ابزار پناهجویان برای فشار بر اروپا برای اتخاذ موضع همنوا با آنکارا در ماجرای ادلب استفاده کرده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره سامانه موشکی اس 400 نیز گفت: بخش اعظم این سامانه را تحویل گرفته ایم و از ماه آوریل نیز سامانه را فعال خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اردوغان: ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ادلب مسئله بین ترکیه و روسیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید