کرونا بلای جان ورزش پر مدال ایران ، وزنه برداری در المپیک شانسی ندارد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، اگر وزنه برداران به خاطر کرونا و مسائل ویزا نتوانند به کلمبیا بروند شاید علی داوودی تنها نماینده ایران در المپیک باشد، گفته می گردد او هم شانس چندانی برای مدال ندارد

کرونا بلای جان ورزش پر مدال ایران ، وزنه برداری در المپیک شانسی ندارد

گروه ورزشی وبلاگ ممتاز آنلاین، وزنه برداری در شرایط بحرانی واقع شده است. وزنه برداران نه تنها هنوز سهمیه هایشان را برای حضور در المپیک توکیو کامل ننموده اند که گفته می گردد بهترین نفر تیم هم شانس چندانی برای دریافت مدال طلا ندارد و حتی برخی ها تردید دارند که او روی سکو برود. از 4 سهمیه، 2 مرد و 2 زن، فقط یک سهمیه قطعی شده است. وزنه برداران زن که در آغاز کار هستند، هنوز به حدی نرسیده اند که به حضور در المپیک فکر نمایند. در تیم مردان هم شرایط چندان خوب نیست. علی داوودی وزنه بردار سنگین وزن تنها کسی است که حضورش در المپیک را قطعی نموده است. 3 نفر دیگر؛ علی هاشمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی شاید به خاطر شرایط سخت کرونایی نتوانستند به سهمیه برسند. از بین آنها فقط یک نفر می تواند به المپیک برود اما هر 3 مصمم هستند که سهمیه را بگیرند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی به دنبال سهمیه وزن 96کیلوگرم هستند. آنها در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای گذشته در تاشکند برگزار گردید، نتوانستند سهمیه های لازم برای المپیک را بگیرند. علی هاشمی در دسته 109کیلوگرم فاصله چندانی با سهمیه ندارد. کافی است او در استارت لیست آخرین مسابقه گزینشی المپیک ثبت گردد. اما مسئله این است که او و 2 وزنه بردار دیگر می توانند به این مسابقات اعزام شوند؟

مسابقات کلمبیا آخرین فرصت برای نهایی شدن سهمیه هاست. در جلسه کمیته فنی که دوشنبه هفته آینده برگزار می گردد و محمدحسین برخواه، سرمربی تیم تصمیمش را اعلام می نماید که چه کسانی به کلمبیا می فرایند و اینکه کیانوش رستمی اجازه دارد مثل 4 سال گذشته خارج از اردوی تیم ملی تمرین کند یا نه. در شرایط فعلی مسئله مهم اعزام تیم است، سفری که شاید انجام نگردد. محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون درباره مسائل این اعزام می گوید: نظر برخواه روی هر وزنه برداری باشد، این آمادگی را داریم او را اعزام کنیم. اما ویزا و کرونا مشکل ساز شده است: مسابقات در آمریکای جنوبی برگزار می گردد، از سفارت ترکیه اقدام کردیم اما دریافت ویزای کلمبیا سخت است. بهترین حالت این بود که در همان تاشکند کار تمام می شد اما این اتفاق نیفتاد. از طرف دیگر آنجا به شدت درگیر کرونا هست و قبلا این مسابقات لغو شده بود و در کل حضور در این رقابت ها سخت است.

سناریوی دیگری هم وجود دارد. اینکه کسی به کلمبیا نرود و این به شرطی است که امتیازات مسابقات سوئیس کیانوش محاسبه گردد. نام رستمی در استارت لیست مسابقات نبود و به همین دلیل امتیاز مدال طلای او به جمع امتیازاتش اضافه نشد. مسئولین فدراسیون در همان روزهایی که تیم در ازبکستان مسابقه می داد، از فدراسیون جهانی درخواست کردند امتیاز مسابقات سوئیس که برای کیانوش لحاظ نشده است، محاسبه گردد تا او شانس حضور در المپیک را داشته باشد. فدراسیون آخرین سنگش را هم برای المپیکی کردن کیانوش انداخته است. بیرانوند می گوید:این احتمال وجود دارد که به وسیله قاره ای سهمیه بگیریم. به هرحال احتمالاتی وجود دارد، مثل همین خبری که چند روز پیش اعلام شد(شاید وزنه بردار ارمنی به خاطر تصادف نتواند در المپیک شرکت کند.) از این دست اتفاقات هم ممکن است پیش بیاید. به هرحال خوب می شد اگر سهراب مرادی با وزنه خوب به کارش انتها می داد تا از این همه استرس و دغدغه و هیجان خارج می شدیم و خیالمان راحت می شد.

یک سهمیه کم شانس در توکیو

اگر علی هاشمی به مسابقات آسیایی اعزام می شد الان دیگر نیازی نبود که تیم دغدغه حضور در کلمبیا را داشته باشد. اما چرا او به تاشکند نرفت؟ مسئولین فدراسیون گفته اند که هاشمی به اردو نیامد و جواب تماس مسئولین فدراسیون را هم نداد. هاشمی هم دلیل غیبتش را ابتلا به ویروس کرونا اعلا نموده بود. برای فدراسیون شاید حضور هاشمی در توکیو خیلی هم راضی نماینده نباشد. او شانسی برای دریافت مدال ندارد. کوشش فدراسیون این است که سهراب یا کیانوش به توکیو بفرایند. چرا که امید بیشتری به آنها دارد، هرچند بعید است آنها هم نتیجه خوبی در المپیک داشته باشند. رکوردهای این دو طلایی ریو در قهرمانی آسیا نشان داد باید خیلی اتفاقات عجیبی در توکیو رخ دهد تا بتوانند صاحب مدال المپیک شوند. علی داوودی تنها وزنه برداری است که فدراسیون با اطمینان منتظر مدالش است اما حضور حریفان قدرتمندی همچون لاشا تالاخادزه گرجستانی کار داوودی را هم سخت نموده است. داوودی در تاشکند 192 کیلوگرم در یک ضرب و

239 کیلوگرم در دو ضرب وزنه زد. این در حالی است که آخرین رکورد تالاخادزه در یک ضرب 222 و در دو ضرب 263 کیلوگرم بوده است. ایران از سال 2008 تا به امروز 11 نمونه دوپینگ مثبت داشته است و با تصمیمی که فدراسیون جهانی گرفت، به وزنه برداری ایران در المپیک2020 تنها 4 سهمیه (2 مرد و 2 زن) داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا بلای جان ورزش پر مدال ایران ، وزنه برداری در المپیک شانسی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بلای جان ورزش پر مدال ایران ، وزنه برداری در المپیک شانسی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید