کرملین: اولویت کنونی برای پوتین مبارزه با کرونا است

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، سخنگوی کرملین در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت: در شرایط کنونی اولویت رئیس جمهروی روسیه مبارزه با بیماری کرونا و جان افراد مبتلاست و هدف پوتین از ارائه یاری های انسانی به آمریکا و ایتالیا هم کاهش تحریم ها نبوده است.

کرملین: اولویت کنونی برای پوتین مبارزه با کرونا است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، دمیتری پسکوف سخنگوی رسمی کاخ کرملین در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا که صبح امروز پخش شد، یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه کمترین نگرانی راجع به این موضوع ندارد که شرایط شیوع بیماری همه گیر کرونا ممکن است بر میزان محبوبیت وی تأثیر منفی بگذارد. در حال حاضر، اولویت اصلی وی در شرایط کنونی تنها مبارزه موثر با ویروس کرونا و نجات جان شهروندان روسی است.

پسکوف در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: ولادیمیر پوتین در تمامی دوران مسئولیت سیاسی خود، هرگز نشان نداد که از کاهش محبوبیت ترسی دارد و این مسئله روی تصمیم گیری های اساسی در کشور تاثیری داشته باشند. البته این در حالی است که رئیس جمهوری هنوز هم از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه برخوردار است. ولی این مسئله (محبوبیت) آخرین چیزی است که او درباره آن فکر می نماید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اضافه نمود: ضمن اینکه در شرایط کنونی مهمترین چیز برای ولادیمیر پوتین تنها مبارزه موثر با ویروس کرونا و نجات جان افرادی است که به درمان احتیاج دارند و سپس از آن احیای شرایط مالی کشور است.

هدف روسیه از ارائه یاری های پزشکی به آمریکا، کاهش تحریم ها نبود

پسکوف همچنین در پاسخ به سئوال دیگری تاکید نمود که روسیه با ارائه یاری های پزشکی و انسانی به ایتالیا و ایالات متحده در مبارزه با بیماری کووید-19 ، به هیچ عنوان به دنبال کاهش تحریم های ضدروسی نبوده است.

به گفته وی ، وقتی رئیس جمهوری روسیه از کمبود تجهیزات در برای معالجه بیماران در آمریکا آگاه شد ، نخستین اقدام وی تصمیم گیری برای ارسال یک محموله یاری های پزشکی ضروری به ایالات متحده بود.

سخنگوی کرملین این ادعا که رهبر روسیه با این اقدام به کاهش تحریم های از سوی واشنگتن امیدوار است را به شدت تکذیب و تأکید کرد که ولادیمیر پوتین هرگز در مذاکرات خود با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، چنین موضوعی را مطرح ننموده است.

وی گفت: شرایط کنونی دنیا، زمان مناسبی برای فکر کردن درباره سود و زیان یا ایجاد انتظارات بعد از ارائه یاری های انسانی نیست. و بطور کلی ولادیمیر پوتین مخالف سیاسی کردن چنین اقداماتی است.

امیدواری مقامات روس درباره غلبه بر کرونا ظرف یک ماه آینده

سخنگوی کاخ کرملین همچنین یادآور شد که شرایط شیوع بیماری همه گیر کرونا مسائلی را برای مردم در سراسر دنیا، از جمله روسیه به وجود آورده و این یک شرایط بسیار جدی، پیچیده و مشکل ساز است که هر کشوری کوشش می کند تا بر این مسائل غلبه کند.

دمیتری پسکوف به اهمیت حفظ وحدت جامعه بین الملل در مبارزه با ویروس کرونا و عزم استوار برای غلبه بر این بحران دنیای اشاره نمود و یادآور شد که این تنها راه ممکن است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه کاملاً چشمگیر است، ولی سیستم بهداشت و درمان این کشور را تهدید نمی نماید، اضافه نمود: در روسیه انتظار می رود که ظرف یک ماه تعداد بیماران مبتلا به COVID-19 کاهش پیدا نموده و کشور بر این بیماری غلبه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرملین: اولویت کنونی برای پوتین مبارزه با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: اولویت کنونی برای پوتین مبارزه با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید