پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، دانشمندان ایالت استرالیا جنوبی کشف نموده اند که چگونه یک پروتئین مبهم می تواند پیشرفت و رشد سرطان سینه را تسریع کند.

پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ممتاز آنلاین به نقل از شینهوا، دانشمندان ایالت استرالیا جنوبی (SA) کشف نموده اند که چگونه یک پروتئین مبهم می تواند پیشرفت و رشد سرطان سینه را تسریع کند.

در مطالعه ای که روز سه شنبه منتشر شد، محققان مرکز زیست شناسی سرطان (CCB) در دانشگاه استرالیا جنوبی (UniSA) چگونگی فراوری سرطان های تهاجمی Creld2، پروتئینی را که سلول های سالم را رونق می دهد برای تقویت رشد تومور توصیف کردند.

مایکل ساموئل، مؤلف این تحقیق گفت: دانشمندان مدتی است که متوجه این پروتئین شده اند، اما هنوز تحقیقات تکمیلی درباره آن صورت نگرفته و تا به امروز نقش آن در سرطان سینه را درک ننموده ایم. به نظر می رسد که Creld2 باعث می گردد سلول های سالم پیرامون تومور غیر طبیعی رفتار نمایند.

طبق گزارش شبکه سرطان سینه استرالیا، این نوع از سرطان شایع ترین سرطان تشخیص داده شده در زنان استرالیاست که حدود 29 درصد از کل سرطان های جدید در زنان استرالیا در سال 2019 و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان استرالیایی پس از سرطان ریه را تشکیل می دهد.

دانشگاه استرالیا جنوبی و SA Pathology، اکنون در حال کار بر روی نحوه متوقف کردن یا از بین بردن Creld2 با هدف جلوگیری از رشد و گسترش تومورهای سرطان سینه در بدن است.

Creld2 در مقادیر زیاد در سرطان های کلیوی و سرطان های غیر ملانوما نیز دیده می گردد که شایع ترین سرطان در استرالیا است.

ساموئل در خاتمه گفت: اگر بتوانیم این پروتئین را نابود یا مسدود کنیم، می توانیم به طور بالقوه مانع از رشد این سرطان ها شویم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید