پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، پارک جنگلی گیسوم بدون تردید یکی از زیباترین و مسحور کننده ترین تفرجگاه های شمالی ایران است که در 18کیلومتری جاده تالش به انزلی واقع شده است. درختان جنگلی انبوه و انواع گونه های گیاهی چشم اندازی زیبا دارد به ویژه در فصل پائیز طبیعتی دل انگیز برای دوستداران طبیعت به ارمغان می آورد. در و اقع باید گفت که عبور از پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت است.

پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت

جاده رویایی که از این جهت جنگلی عبور می نماید، بیننده را، مخصوصا که اولین تجربه اش باشد، چنان شیفته و حیران می نماید که برای بازدید از تمام زوایای این منطقه که در نهایت به ساحلی زیبا ختم می گردد، روزها وقت ضروری است.

برای رسیدن به منطقه سحر انگیز گیسوم باید از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم و از منطقه ای به نام پره سر عبور کنیم تا به یکی از زیباترین جنگل های ایران برسیم.

جنگل گیسوم پیوند عاشقانه دریا و جنگل

می گویند، پارک جنگلی گیسوم جایی است که دریا و جنگل پیوندی عاشقانه و نزدیک دارند و باید برای ملاقات دریا از دالانی عاشقانه و رویایی گذر کنی. دالانی که از بوسه درختان های سربه فلک کشیده گیسوم خلق شده و میهمان خود را غرق در زیبایی و لطافت می نمایند.

به دالان که میرسی، ارتفاع بلند درختان، عبور نور از لابه لای شاخ و برگشان، زمین سرسبز و صدای آواز پرندگان و نسیم خنکی که صورتت را نوازش می نماید؛ آن قدر سرمست و شگفت زده ات می نماید، که می خواهی همواره بمانی در این بهشت رویایی.

چشم انداز جنگلی درختان و گونه های گیاهی این منطقه برای همه گردشگران جذاب و دیدنی است و وقتی از میان درختان سربه فلک کشیده و زمینی سرسبز و هوای نمناک میگذری تا به دریا برسی تمام وجودت را آرامش فرا می گیرد.

در ساحل گیسوم همه چیز برای یک یا چند روز اقامت مهیاست؛ از تفریحات لذت بخش دریایی تا اقامت و رستوران… ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم، برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی و تفریحی آن این لذت را دو چندان می نماید.

در این ساحل برای آرامش می توان برروی شن های نرم قدم زد، برای هیجان، جت اسکی را تجربه کرد و یا تنی به آب زد و خستگی عمر و راه را شسته وجانی دوباره گرفت.

به هر حال اگر به دنبال آرامش هستید باید شب به کنار ساحل بروید و ازمنظره شبانگاهی دریا و ساحل لذت ببرید و یا در روز اسب های خوشرنگ را در میان انبوه سبز رنگ درختان و گیاهان ببینید. ضمناً اگر می خواهید محو زیبایی های طبیعت شوید باید فصل بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید، بخصوص ماه های اردیبهشت و مهر و آبان. اما اگر در این فصل ها و ماه ها نتوانستی به گیسوم بروی، منظره تابستانی و زمستانی آن نیز منحصر به فرد است.

بهترین زمان سفر به گیسوم

بهترین زمان سفر به گیسوم باید گفت که اگر اهل شنا و آبتنی هستید، بایددر 6 ماه اول سال به گیسوم بروید.

بسیاری از هموطنان ما ایام نوروز را برای سفر به گیسوم برمی گزینند و سال خود را با دنیایی از زیبایی شروع می نمایند.

گیسوم از شمال به تالش و از جنوب به رضوانشهر می رسد. باید از شهر خود به رشت و به سمت آستارا حرکت کنید و بعد از رسیدن به شهر پره سر در حدود 5 کیلومتر دیگر رفته تا به ابتدای جاده ای برسیم که مارا به جاده جنگلی گیسوم می رساند. ورودی جنگل در سمت راست جاده می باشد.

در حدود 3کیلومتر که جاده جنگلی را طی کنید به ساحل زیبای دریای مازندران خواهید رسید.

اگر از سمت تالش به گیسوم می روید، قبل از ورودی گیسوم، یک فرعی را خواهید دید که به یک جنگل دنج و زیبا ختم می گردد، می توانید لحظاتی را تا قبل از تاریکی هوا در آنجا سپری کنید. گیسوم به قلعه رودخان و اسالم نزدیک است و می توان پس از ده کیلومتر اسالم را هم ببینید.

در ادامه تصاویر برگزیده ای از جنگل رویایی گیسوم را می بینید.

  • آیا شما هم تا به امروز به تفرجگاه ساحلی گیسوم سفر نموده اید؟ چه تجربه ای از این سفر یا سفرها دارید؟
  • تجربیات خود را از این سفر و سایر سفرهایتان با دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع: پیام دلتا

به "پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید