فیفا برگزاری دوره جدید جام جهانی باشگاه ها را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، فدراسیون جهانی فوتبال برگزاری اولین فصل از اولین دوره جام جهانی باشگاه ها را به تعویق انداخت.

فیفا برگزاری دوره جدید جام جهانی باشگاه ها را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین و به نقل از سایت AFC، فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا) گفت که اولین فصل از دوره جدید جام دنیای باشگاه ها که قرار بود در ماه جولای سال 2021 در کشور چین برگزار شود را در این تاریخ برگزار نخواهد کرد.

دلیل لغو برگزاری این تورنمنت، موکول شدن رقابت های یورو 2020 و کوپا آمه ریکای سال 2020 به تابستان سال 2021 در نتیجه شیوع کرونا در نقاط مختلف دنیا است.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا روز چهارشنبه در یک جلسه با حضور سران شش کنفدراسیون فوتبال دنیا اعلام کرده بود که فدراسیون دنیای پیشنهاد موکول کردن اولین دوره جام دنیای باشگاه ها با حضور 24 تیم را به اواخر سال 2021 یا حتی سال های 2022 یا 2023 مطرح خواهد کرد.

در بیانیه فیفا ضمن تأیید به تعویق افتادن جام دنیای باشگاه ها در سال 2021 اعلام شده است که این رقابت ها در مقطع زمانی دیگری برگزار می شود اما زمان دقیق آن مشخص نشده است.

در همین حال فیفا از تشکیل یک کارگروه برای حل مسائل به وجود آمده برای فوتبال در نتیجه شیوع کرونا از جمله قرارداد بازیکنان، جابجایی و ضرر های مالی تحمیل شده به تیم ها خبر داد.

اینفانتینو در این خصوص گفت: شرایط استثنایی به وجود آمده نیازمند در نظر دریافت معیارها و تصمیمات استثنایی است. این بحران بر تمام دنیا تأثیر می گذارد و به همین دلیل باید منافع تمام سهامداران مان در سراسر دنیا را مدنظر داشته باشیم.

فیفا اعلام کرده که به منظور کمک به مهار شیوع کرونا 10 میلیون دلار به سازمان بهداشت دنیای کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فیفا برگزاری دوره جدید جام جهانی باشگاه ها را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا برگزاری دوره جدید جام جهانی باشگاه ها را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید