خبرنگاران قدردانی ترامپ از یاری های کره جنوبی به این کشور

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، پکن- خبرنگاران- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی، از این کشور به خاطر ارسال یاری هایش به آمریکا در زمینه مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

خبرنگاران قدردانی ترامپ از یاری های کره جنوبی به این کشور

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین از یونهاپ، در این تماس تلفنی، ترامپ کره جنوبی را بهترین مدل برای مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد و از ارسال کیت های تشخیص کرونا و سایر اقلام پزشکی به آمریکا قدردانی کرد.

رییس جمهوری آمریکا پیشتر خواهان حمایت و تامین تجهیزات پزشکی از سوی کره جنوبی شده بود.

ترامپ در ادامه مکالمه امروز خود همچنین با تبریک پیروزی حزب مون در انتخابات مجلسی کره جنوبی که هفته جاری برگزار گردید اظهار کرد برگزاری پیروز این انتخابات بیانگر پیروزیت کره جنوبی در مبارزه با کرونا است.

حزب حاکم دموکرات کره جنوبی توانسته است بیشترین کرسی های مجلس را در انتخابات سراسری این کشور از آن خود کند مجلس کره جنوبی یا به اصطلاح مجمع ملی کره 300 کرسی دارد که 253 کرسی آن با رای مستقیم مردم و 47 کرسی نیز به صورت انتصابی است.

شمارش آرا نشان می دهد که حزب حاکم دموکرات و حزب پلتفرم به اتفاق یکدیگر 180 کرسی از 250 کرسی را بدست آورده اند و احزاب مخالف وحدت آینده و آینده کره (یونایتد فیوچر و فیوچر کوریا) 103 کرسی را از آن خود نموده اند.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن تاکید بر همکاری های دو کشور برای مبارزه با کرونا توضیح داد: شکست کرونا و بازگرداندن رشد مالی جهانی، به همکاری مشترک احتیاج دارد.

مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی نیز اظهار کرد کاهش چشمگیر شیوع ویورس کرونا و پایین آمدن آمار مبتلایان یاری بزرگی به پیروزی حزب او در انتخابات نموده است.

او گفت: علیرغم بهبود اوضاع، دولت هنوز در نظر دارد که آیا می تواند طرح فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهد.

مون ضمن تشکر از ترامپ برای صلح شبه جزیره بر ارسال یاری های انسان محبت آمیز به کره شمالی برای مبارزه با کرونا تاکید نمود که ترامپ نیز در واکنش این اقدام را مورد تایید قرار داد.

رهبران دو کشور توافق کردند که همکاری های خود را در زمینه مبارزه با کرونا ادامه دهند تا به پایان برسد آنها همچنین در خصوص راه های تقویت هر چه بیشتر روابط امنیتی ایالات متحده و کره گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قدردانی ترامپ از یاری های کره جنوبی به این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قدردانی ترامپ از یاری های کره جنوبی به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید