خبرنگاران ظرفیت تست کرونا ایران از دانشگاه های برتر جهان بیشتر است

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، تهران- خبرنگاران- رییس انستیتو پاستور ایران به افزایش ظرفیت تشخیص بیماری کرونا در هفته های اخیر اشاره نمود و گفت: ظرفیت تست کرونا در این مجموعه بالاتر از دانشگاه های برتر جهان از جمله استنفورد آمریکا است.

خبرنگاران ظرفیت تست کرونا ایران از دانشگاه های برتر جهان بیشتر است

دانشگاه استنفورد یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است که در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا کشور ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

این دانشگاه در یکی از اطلاعیه های خود ابزار امیدواری کرد که محققین این دانشگاه بتوانند به زودی به ظرفیت انجام هزار تست روزانه کرونا ویروس جدید دست یابند.

علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران امروز پنجشنبه درباره ظرفیت تشخیصی فعلی این مجموعه و کشور برای تست کرونا ویروس به خبرنگار وبلاگ ممتاز آنلاین گفت: هدفگذاری دانشگاه استنفورد انجام هزار تست کرونا در روز است که بیشتر از دیگر مراکز در آمریکا است؛ در حالی که انستیتو پاستور ایران در مدت سه هفته به یک هزار و 800 تست کرونا در روز رسید.

وی گفت: با توجه به احتیاج کشور به افزایش ظرفیت تست های تشخیصی کرونا ویروس، در هفته های اخیر ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور ایران از 100 آزمایش در روز به یک هزار و 200 آزمایش در روز رسیده و در قدم نهایی این ظرفیت به یک هزار و 800تست در روز افزایش یافته است.

بیگلری ادامه داد: در صورت احتیاج به تعداد بیشتر، امکان افزایش تست های تشخیص کرونا را داریم.

وی با بیان اینکه همزمان با افزایش ظرفیت تست کرونا در داخل انستیتو، بیش از 50 مرکز ملی تشخیص کرونا اندازی شده است، اضافه کرد: این مراکز توان تشخیص بیش از 6 هزار تست در روز، توسط انستیتو پاستور ایران را دارند.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: شبکه ملی تشخیص کرونا با توسعه در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت های تشخیصی و رسیدن به 10 هزار تست در روز قرار گرفته است.

بیگلری با تاکید بر اینکه از حدود یک ماه پیش مسوولیت آموزش و ارتقای توانمندی تشخیصی کشور علیه کروناویروس را به عهده گرفت است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 50 آزمایشگاه تشخیصی توسط این انستیتو در کشور راه اندازی شده است که کار تشخیص نمونه های مشکوک کروناویروس را انجام می دهند.

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، در روزهای گذشته تیمی از سازمان جهانی بهداشت از انستیتو پاستور ایران بازدید کرد و از راه اندازی شبکه آزمایشگاهی در گستره وسیع در کمتر از 10 روز سبب شگفتی آنها شد. این تیم مدل شبکه آزمایشگاهی ایران را به عنوان یک مدل پیروز و مورد توجه این سازمان دانستند.

به گفته کارشناسان تیم سازمان جهانی بهداشت، شبکه آزمایشگاهی ایران می تواند به عنوان درس آموخته ای برای سایر کشورها استفاده گردد.

طبق آخرین آمار سخنگوی وزارت بهداشت تا به امروز 17هزار 361 نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 5 هزار و 710نفر بهبود یافته و یکهزار و 135 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظرفیت تست کرونا ایران از دانشگاه های برتر جهان بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تست کرونا ایران از دانشگاه های برتر جهان بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید