خبرنگاران سیل مرگبار و ویرانگر در چین

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، پکن- خبرنگاران- گزارش تلویزیون مرکزی چین از سیل ویرانگر و مرگبار در جنوب و شرق این کشور حاکی است که تا به امروز دستکم 15 نفر بر اثر این سیل کشته و یا ناپدید شده اند.

خبرنگاران سیل مرگبار و ویرانگر در چین

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین بارش باران های سیل آسیا باعث جاری شدن سیل و سیلاب در استان گوانگشی شده و به مرگ 10 نفر و ناپدید شدن حداقل 5 نفر منجر شده است.

گزارش این رسانه دولتی حاکی است که بر اثر این بلای طبیعی که از ابتدای ماه جاری شروع شده است و همچنان ادامه دارد یک میلیون و 750 هزار نفر مجبور به ترک منازل و رفتن به مناطق امن شده اند.

از آنجا که بارش باران در مناطق شرقی و جنوبی چین ادامه دارد مسئولان محلی اعلام کرده اند احتمالا میزان تلفات این بلای طبیعی افزایش خواهد یافت و از مردم خواسته شده است به مناطق امن بروند.

در همین حال تصاویر دریافتی حاکی است که امداد رسانان به دلیل سطح بالای آب در خیابان ها، معابر و آبگرفتگی بسکمک از خانه ها مجبور شده اند با قایق های نجات وارد مناطق سیل زده شوند.

گزارش ها حاکی است که سیل زندگی صدها هزار نفر را در این نواحی مختل کرده است و مردم را مجبور به کمک رسانی به یکدیگر کرده است و آنها با بکارگیری همه امکانات در حال امدادرسانی به مصدومان از جمله سالمندان و بچه ها هستند.

سازمان هواشناسی چین امروز گزارش کرد که بارش باران سنگین تا روز 12 ژوئن در این نواحی ادامه خواهد یافت و این نگرانی که تلفات افزایش یابد منتفی نیست.

با شروع فصل تابستان همه ساله مناطق جنوبی و شرقی چین درگیر سیل سنگین می شوند در سال 1998 میلادی سیل کم سابقه در این نواحی چین جان دستکم 4 هزار نفر را گرفت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سیل مرگبار و ویرانگر در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل مرگبار و ویرانگر در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید