بهترین راه برای کشتن ویروس کرونا چیست؟

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، باشگاه خبرنگاران/ یکی از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رعایت شست و شوی دست ها در طول روز است. تماس دست های آلوده به ویروس با چشم، بینی و دهان منجر به انتقال ویروس به بدن فرد می گردد؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افراد باید نسبت به شست و شوی 20 ثانیه ایی تمام قسمت دست ها از انگشتان تا مچ، دقت لازم را داشته باشند.

بهترین راه برای کشتن ویروس کرونا چیست؟

زمان هایی که احتمال آلوده شدن دست ها بیشتر است، اقدام شست و شوی دست ها باید سریع تر و با دقت بیشتری انجام شوند. در این مطلب به این زمان ها پرداخته و توصیه می گردد که در این شرایط، شستن دست ها را جدی بگیرید.

هنگامی که روی دستتان سرفه یا عطسه می کنید

اگر شما مبتلای بدون علامت بوده و خودتان از آن اطلاعی نداشته باشید، با آلوده شدن دست هایتان به ویروس و لمس سطوح مختلف می توانید ویروس را به این سطوح منتقل نموده و فرد دیگری را در معرض ابتلا قرار دهید؛ بنابراین هنگامی که دست ها به قطرات تنفسی شما آلوده شده اند، قبل از تماس با سطوح مختلف آن ها را بشویید.

پس از مراقبت از بیمار مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا

نزدیک شدن و تماس با بیمار مبتلا به کرونا یا شخصی که علائم آن را داشته و مشکوک به ابتلا است، ریسک ابتلا به ویروس را در شما بالا می برد؛ بنابراین با رعایت تمام اقدامات بهداشتی از انتقال این ویروس به بدنتان پیشگیری کنید.

قبل و بعد از تهیه غذا

تهیه غذا باید با رعایت همه نکات بهداشتی انجام گردد تا ویروس به افراد دیگر انتقال پیدا نکند. اگر در رستوران ها و مراکز تهیه غذا کار می کنید، حتما باید دست ها را شسته و در حین کار از ماسک و دستکش بهره ببرید. افراد دیگر بهتر است تا زمان پایان این بیماری از خرید و خوردن غذا هایی که بیرون از خانه و به دست شخص دیگری تهیه می گردد، پرهیز کنید.

استفاده از غذا های بسته بندی شده و بهداشتی در صورتی که جعبه آن ها آلوده به ویروس نباشد، مسئله ای ندارند، اما قبل از مصرف باید گرم شوند تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل گردد.

هرگز قبل از شستن، دست هایتان را به صورت نزدیک نکنید. از آن جایی که هنگام غذا خوردن دست ها نزدیکی زیادی به دهان پیدا نموده و ممکن است ویروس را به دهان منتقل نمایند، حتما قبل از صرف غذا دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

بعد از رفتن به توالت

ویروس کرونا به وسیله مدفوع نیز انتقال پیدا می نماید؛ بنابراین در صورتی که به ویروس آلوده بوده و علائم آن را نداشته باشید، ممکن است با لمس سطوح مختلف قبل از شستن دست هایتان افراد دیگر را در معرض ابتلا به بیماری قرار دهید.

پس از دست زدن به حیوانات

ویروس کرونا یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است. ممکن است حیوان به ویروس آلوده بوده و دست شما را آلوده کند. شست و شوی دست ها پس از تماس با حیوانات از اقدامات ضروری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

بعد از لمس دکمه های آسانسور و دستگیره در

دستگیره های در و دکمه های آسانسور، از سطوح اشتراکی بین افراد زیادی هستند؛ بنابراین احتمال آلودگی آن ها بسیار بالا است. تا حد امکان از لمس این سطوح با دست بدون محافظ خودداری کنید. می توانید برای لمس آن ها از آرنج دستتان بهره ببرید. هم چنین در صورت تماس با این سطوح بلافاصله دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

بعد از بازگشت به خانه

شست و شوی دست ها قبل از ورود به خانه و لمس سطوح مختلف، از اقدامات اساسی برای پیشگیری از ورود ویروس به داخل خانه است. با رعایت این توصیه بهداشتی، از سلامت خود و دیگر اعضای خانواده محافظت کنید.

باید به این نکته توجه کرد که تنها شست و شوی دست ها ضامن سلامت شما در برابر ویروس نیست. اقدامات دیگر از جمله حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از وسایل محافظت فردی، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت روان، در کنار شست و شوی دست ها شما را در برابر ابتلا به ویروس کرونا حفظ خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "بهترین راه برای کشتن ویروس کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه برای کشتن ویروس کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید