این ربات پرتو فرابنفش را در 2 دقیقه از بین می برد

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، یک شرکت مهندسی پزشکی آمریکایی مدعی شده ربات 125 هزار دلاری آن ها ویروس کرونا را در 2 دقیقه از بین می برد و بهترین وسیله برای ضدعفونی کردن بیمارستان ها است.

این ربات پرتو فرابنفش را در 2 دقیقه از بین می برد

شرکت Xenex واقع در ایالت تگزاس آمریکا می گوید آزمایش های ربات این شرکت با نام LightStrike در برابر بیماری کووید 19 موفقیت آمیز بوده اند. این ربات با ساطع کردن نور فرابنفش تخت های بیمارستان، دستگیره درها و دیگر سطوحی که زیاد در تماس هستند را ضدعفونی می نماید.

ربات LightStrike در حال حاضر در بعضی از بهترین بیمارستان های دنیا از جمله بیمارستان های وزارت دفاع آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این هفته موسسه تحقیقاتی مستقلی به نام Texas Biomedical Research Institute بیان کرد که ربات مورد بحث می تواند 99.99 درصد از ذرات ویروس کرونا را در مدت زمان 2 دقیقه غیر فعال کند. این موسسه سال 2015 نیز از این ربات به خاطر از بین بردن ویروس ابولا در مدت زمان 60 ثانیه ستایش نموده بود.

سازنده می گوید این ربات از فناوری پالس زنون پرتو فرابنفش استفاده می نماید که نسبت به محصولات شرکت های رقیب که از پالس جیوه پرتو فرابنفش استفاده می نمایند، بهینه تر بوده و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

شرکت Xenex می گوید از زمان شیوع ویروس کرونا صدها درخواست از کشورهای آسیایی و ایتالیا برای خرید این ربات 125 هزار دلاری دریافت نموده که حالا تعداد آن ها به هزاران درخواست رسیده است. این شرکت در توجیه قیمت هنگفت ربات خود می گوید که اگر قیمت آن را به تعداد اتاق های بیمارستان تقسیم کنیم، هزینه ضدعفونی هر اتاق بین 2 تا 8 دلار تمام می گردد که برای بیمارستان ها رقم ناچیزی است.

به گفته شرکت سازنده، مرکز سرطان ام.دی اندرسون دانشگاه تگزاس از معتبرترین مراکز تحقیقاتی سرطان و دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا و دنیا، مایو کلینیک (Mayo Clinic Health System)، دانشگاه استنفورد و 55 مرکز کهنه سربازان ایالات متحده آمریکا از ربات این شرکت استفاده می نمایند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "این ربات پرتو فرابنفش را در 2 دقیقه از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات پرتو فرابنفش را در 2 دقیقه از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید