استفاده تروریست ها از مقرهای نظامی ترکیه در ادلب

به گزارش وبلاگ ممتاز آنلاین، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که مقر های بازرسی نظامی ترکیه در منطقه ادلب با مراکز تروریستی در ارتباط هستند و در واقع تروریست ها از این مقر ها استفاده می کنند.

استفاده تروریست ها از مقرهای نظامی ترکیه در ادلب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ممتاز آنلاین، ژنرال ایگور کوناشنکوف با انتقاد بی سابقه از عملکرد ترکیه در شمال سوریه گفت: نتیجه یک سال و نیم توافق درباره سوریه با ترکیه در سوچی، ارتباط یافتن تروریست ها با نظامیان ترکیه شده است.

به گفته مقام روس، شرایط منطقه امن ادلب که در نتیجه اقدامات متقابل ارتش سوریه، تروریست های گروه هیات تحریر الشام به مسافت دور از حلب رانده شدند، زمان حساس دیگری بود.

کوناشنکوف ادامه داد: در سال 2018 نه فقط کشور های غربی بلکه سازمان ملل هم از امضای توافقنامه سوچی درباره ادلب استقبال کرد.

وی اضافه نمود: بخش کلیدی این تفاهم نامه تعهد ترکیه به جداسازی تروریست ها از معارضان میانه رو و دور کردن تروریست ها از محدوده امن ادلب تا 15-20 کیلومتر و خارج کردن تسلیحات سنگین توپخانه ای از این منطقه بود.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیرو های ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها اضافه نموده است.

تفاهمنامه سوچی بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه که در سال 2017 امضا شد ازجمله شامل جداسازی مخالفان سوری میانه رو از تروریست ها می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: بجای این اقدامات، شاهد هستیم که در 18 ماه اخیر گروه های تروریستی هیات تحریرالشام، حزب اسلامی ترکستان و حراص الدین که از سوی سازمان ملل تروریستی شناخته شده اند، معارضان میانه رو را به شمال و به سوی مرز با ترکیه راندند.

به گفته کوناشنکوف، حمله های گسترده توپخانه ای و گلوله باران مناطق مسکونی سوریه و حملات به پایگاه حمیمم، رویداد های روزمره شده است.

وی گفت که ترکیه با نقض معیار های بین المللی به ادلب سوریه لشکرکشی کرد، اما غرب این مساله را نادیده می گیرد.

کوناشنکوف گفت: در دوره اعتبار تفاهم نامه سوچی میان روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در ادلب، تمام درخواست های رسمی روسیه از سازمان ملل و کشور های غربی بدون پاسخ ماند. از اوایل ماه فوریه هم دمشق هدف اتهامات غرب قرار گرفت که گویا مرتکب جنایت های جنگی و فجایع انسانی و ایجاد سیل میلیونی پناهندگان از ادلب شده است.

وی اضافه نمود: تهدید های علنی برای نابودی همه واحد های ارتش سوریه و بازگرداندن جاده ام.5 در سوریه تحت کنترل تروریست ها را آمریکا و کشور های اروپایی، حق قانونی آنکارا برای دفاع از خود می خوانند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: همزمان با بیشرمی کامل و نگرانی ساختگی غرب از اوضاع انسانی در منطقه امن ادلب، فقط مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه و دولت قانونی سوریه هر روز کمک های لازم را به ساکنان محلی مناطق آزاد شده از تروریست ها می رسانند.

وی گفت: سوری ها حتی از مدافعان متعدد خود در اروپا و آمریکا خبر ندارند که گویا به ادعای این کشور ها در سال های اخیر کمک های انسانی گسترده به ان ها ارسال کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استفاده تروریست ها از مقرهای نظامی ترکیه در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده تروریست ها از مقرهای نظامی ترکیه در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید